Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Samlingsplats för svenska hantverk säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-30, 19:24 #1
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Samlingsplats för svenska hantverk säljes

På S ve ns k a h a n t v e r k punkt s e registrerar sig hantverkare och lägger upp sina egentillverkade hantverk. Tanken är att siten skall fungera som ett extra skyltfönster och kanske generera försäljning.

Det finns idag otroligt många duktiga svenska hantverkare och konstnärer, både av hobby karaktär men även professionella. Grundiden är alltså att erbjuda dem ett alternativ till att synas lite mer. Min bakomvarande tanke med denna site var att i förlängningen visa upp ett urval av hantverken på en internationell site och där sköta försäljningen mot en liten ”blygsam” avgift. Tyvärr har jag inte längre tid att driva detta vidare. Siten har i princip inte uppdaterats det senaste året.

Lite fakta:
>200 registrerade hantverkare
>300 registrerade hantverk av skiftande kvalitet
Ca 30 unika besök per dag (har varit mycket högre när den marknadsfördes mer aktivt).
Inga annonsintäkter att prata om.

Vid en eventuell försäljning ingår all kod (asp.net) + databas(mysql) inkl data men även domänen s w e d i s h h a n d c r a f t punkt c o m som just nu är parkerad på namedrive. Koden är inget direkt att ha men datat ger en bra "kickstart" ifall man vill spinna vidare.

Priset är inte det viktigaste vid en försäljning utan jag kommer att väga in den eventuelle köparens vision mer. Kort och gott, känns köparen rätt kan jag i princip skänka bort det då jag känner ett litet ansvar mot de registrerade medlemmarna.

Bud tillsammans med vision mottages endast via pm eller e-post. Däremot förbehåller jag mig rätten att på begäran publicera aktuellt högstabud i denna tråd för att eventuella budgivare inte skall behöva känna misstänksamhet mot fejkade bud. Tillsammans med budet vill jag kort veta vad som avses göras med siten.

Avslutas 7 dagar efter att första intressanta budet inkommit. Jag publicerar det i tråden. Ev överlåtelseavgifter betalas av köparen.

Jag börjar med att själv bjuda 500:-
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017