Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PutOn UF

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-31, 00:37 #11
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
2. Varför kan jag scrolla 11 000mil i sidleds?.
Bakgrundsbilden är 3000px*2000px
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-31, 07:43 #12
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Jag instämmer med övriga. Jag kan lägga till att faviconen inte ser så bra ut, speciellt inte när man ser logon (som ser bra ut) samtidigt. Det skulle kunna bero på omskalning. Den kanske ser bättre ut i andra webbläsare.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-31, 09:46 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Anledningen till min fråga är att det är olagligt att "snylta" och med tanke på att det är en organisation med ett 90-nummer så är det inget som ses på med blida ögon. Om de inte har ett godkänt samarbete med organisationen i fråga så bör de antingen ordna det, vilket vore det bästa, eller ändra texten enligt Kaugesaars förslag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-31, 12:52 #14
Freddiefredd Freddiefredd är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Medlem

Oj! Tack så mycket för uppmerksamheten! Och för att ni tog er tid att kolla igenom sidan och kommentera era åsikter!!

Jag skall försöka besvara allas kommentarer så noga jag kan!
Jag ber om ursäkt att jag inte har varit inne på wn fören nu, men de var för att jag drog iväg till heron city igår. Men nu ska jag ta tag i detta!

Vi börjar med:
Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
Vad betyder b:et efter "UF"?
Jag la in ett Beta märke på loggan för att visa dom att detta bara är en beta version. Att den inte var klar.. Jag tog bort märket nästan direkt efter att jag la upp sidan här. Så den är redan borta. Borde ha laddat upp den nuvarande versionen .. Men den skiljer bara sig med Beta-märket..

Men bra att du sa de! Den är borta!

Citat:
Vad för sorts tryck är det på t-shirten?
Trycket ser du både på förstasidan och på informationssidan. Du har även en förklaring vad trycket innebär på informationssidan.

Tycker du att jag borde göra om och försöka tydliggöra detta på ett bättre sätt? Eller hade du bara missat att läsa?

Citat:
Varför bara skänka 30 av 150 kronor?
Dom hade tydligen hittat något tryckeri som var relativt billigt enligt dom. Tryckeriet tar lite mer än 100kr per t-shirt för att trycka. Så dom skänker 30kr av 50kr. Dom måste ju också gå i vinst och kunna betala reklam och så vidare. Därför skänker dom 30kr av 150kr.

Citat:
Jag tycker det ser ut som bilden på t-shirten är ryggen och inte framsidan, ska trycket vara på baksidan av t-shirten så bör det stå.
Bra förslag! Det ska jag verkligen skriva dit!

Citat:

"Om PutOn UF"
PutOn är ett UF företag som bildats av sex stycken. Fem tjejer och en kille, som vill bidra till något bra här i världen. (Personligen skulle jag föredra: PutOn är ett UF-företag som bildades av fem tjejer och en kille som vill bidra till något bra här i världen.)

Därför har vi startat PutOn, ett företag som säljer snygga t-shirts för att skänka en del av vinsten till välgörenhet. ("en snygg t-shirt" borde det väl ändå stå eftersom det bara är ett motiv...)

hm, smart tänkt! (vad bra att de finns hjälpsamma personer!)

Citat:
Vi på går på Rekarnagymnasium på Handelsprogammet. (handelsprogrammet på Rekarnagymnasium i STAD.)
Vi bryr oss om varandra och andra människor, därför startade vi detta företag som en instatts (insats) till att hjälpa alla människor där ute som lider. (Lider av vad?)
Citat:
Du har rätt, de va fel att skriva att dom lider av något.. Kanske borde skriva något i stil med att man bidrar till att förhindra Hjärt- Lungsjukdomar.
Får tänka ut något smart och klyftigt i den meningen..

Citat:
Sen bör det vara:
Marknad- och försäljningsansvarig
Inköp- och produktionsansvarig
Kontor- och administrationsansvarig
haha ja självfallet! Som sagt, inte klar än . Tack!

Citat:
På kontaktsidan behövde man inte fylla i något när man ville skicka ett meddelande, dessutom skickades man helt fel (till http://puton.se/Undersidor/KontaktTack.html).
Oj juste, de hade jag inte fixat än! De måste jag göra! Bra bra!

Citat:
Kartan på sidan är lite underlig tycker jag. Visst förstår jag att det ska markera att det är där företaget är aktivt, men det verkar ju som man kan trycka på staden för att få reda på något.
hm, man kanske skulle kunna fixa det! Tack!

Tack Hjorten för all bra kritik! Ska verkligen ta åt mig av allt!
Freddiefredd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-31, 12:54 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det framgår inte så jag får väl fråga: har de fått klartecken för detta från Hjärt-Lungfonden?
Jag såg att många hade kommenterat detta, så jag ringde och frågade deras (VD?) och hon sa att dom hade ringt och pratat med dom osv. Att dom hade fått klartecken osv.. Och jag antar att dom inte behöver något skriftligt intyg eller något sådant? eller?

Men tack för upplysningen!
Oläst 2010-01-31, 13:14 #16
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT;20340983
- 'Ett bra sätt att bidra till hjärt- lungfond' uppe i loggan är svårläst.
Okej skall försöka tydliggöra den texten! Jag har ändrat den texten också. till "T-shirtar för välgörenhet" som ztream så smart kom på!

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
- 'PutOn:s egna tryck!' 'Detta tryck kommer i alla exemplar av t-shirtana, och t-shirten kommer endast i utgåvan Vit.'
Det är nåt som inte stämmer i den texten.
'egna tryck' ger intryck av att ni har fler olika tryck, men i meningen under står det är samma tryck på alla tröjorna

- 'tryck i alla exemplar' ska väl vara 'tryck på alla exemplar'
- 't-shirtarna' heter det så?

Jag hade nog skrivit om hela den meningen till nåt mer begripligt som:
'Alla t-shirts kommer endast i vitt med ett vackert svartvitt motiv i form av ett hjärta i en hand.'
Jag har också länge tyckt att hela den meningen ser väldigt konstig ut.. Jag skall skriva om hela meningen! Din mening var mycket bra. Ska även ändra bilden där.. Tack!

hm, jag tror de? T-shirts? T-shirtarna? T-shirt? hmm..

Vad hade du skrivit istället?

Citat:
- Till höger om bilden står det, "Köp en t-shirt för endast 150:- och vi skänker 30:- till hjärt- lungfonden!"
Sen direkt unden bilden säger ni i princip samma sak igen, men nu säger ni att ni skänker 'en viss procent' Double talk.
Kanske ska ta bort den undre texten helt? Först hade jag bara den högra sidan. Men tyckte inte att den tydliggjorde hela idén med företaget.. hmm ska tänka över de hela! Tack!

Citat:
- Ni säger 'Ett bra sätt att bidra till hjärt- lungfonden'. Kan du övertyga mig om varför 30kr av en 150 kronors t-shirt skulle vara ett bra sätt att skänka pengar till hjärt- lungfonden?
När man skulle kunna låta bli att köpa t-shirten och skänka alla 150kr till fonden. Då vet jag dessutom att pengarna kommer rätt. Finns ju inget som säger att ni verkligen skickar in de 30kr för varje såld t-shirt. Eller gör det det?
Du köper både en t-shirt med ett vackert motiv på, som du kan känna att du är glad över eftersom att du bidrog med pengar till välgörenhet, plus att du faktiskt bidrog med hela 30kr till hjärt-lungfonden. Så, först får du en t-shirt du kan använda, sen skänker du 30kr till välgörenhet. Och man kan ju faktiskt säga så till alla saker som man köper som skänker sina pengar till välgörenhet. Om man bara vill köpa t-shirt för att skänka pengar till välgörenhet, så kan man ju lika bra skänka allt. Men här får du ju en snygg t-shirt också att bära runt på.

Man kanske kan skriva att man garanterar att man skänker pengarna? Eller finns de något annat bra sätt att bevisa att man verkligen skänker pengarna till hjärt- lungfonden?

Citat:

Hur ser sammanbetet ut med hjärt- lungfonden?

Sen den viktigaste frågan som jag inte nåt svar på.
- Hur köper man en t-shirt?
Som jag skrev förut, så har dom ringt till hjärt- lungfonden och frågat att de är okej osv.

Sidan är tänkt att bara vara en informationssida. Sidans adress kommer bara finnas på UF-mässan i strängnäs. och på de informationsblad som skickas ut till folk..

Men jag har försökt diskuterat med dom att de är lika bra att fixa så att man kan beställa direkt på sidan. Så de kommer nog så småning om

Tack för den tid du lagt ner på oss! STORT TACK!
Oläst 2010-01-31, 13:39 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Har man verkligen VD i ett UF? Nåja.

Det var rätt tydligt, men borde man inte kunna beställa en t-shirt från sidan? Sen undrar jag om Hjärt-Lugnfonden har godkänt projektet - det kan bli lite tråkigheter annars.

Men framförallt undrar jag varför sidan är så fruktansvärt bred. Borde inte bakgrunden vara en bakgrund så att det inte går att scrolla i sidled?
Bakgruden förstår jag mig inte på riktigt, varför alla kan scrolla? :S Jag kan inte .. även om jag kör med 1024x786 i upplösning.. :S

Min css kod för bakgrunden ser ut så här:

#bodystart {
background-image:url(Bilder/BGStart.jpg);
background-position:center top;
background-repeat:no-repeat;
margin:0;
padding:0;
}

HTML:
<body id="bodystart">
</body>

Kanske har med att bilden inte ligger i själva bodyn? alltså jag menar. att man ska skriva i csskoden såhär istället:

body {
background-image:url(Bilder/BGStart.jpg);
background-position:center top;
background-repeat:no-repeat;
margin:0;
padding:0;
}
Oläst 2010-01-31, 13:41 #18
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Hela det här med UF är lite överskattat. Ett UF "företag" får ju inte ens f-skatt för skv anser att dom bedriver hobbyverksamhet. Så att dom springer runt med titlar som VD, Vice VD gör ju det hela bara ännu mer pinsamt.

Men skall försöka hålla mig till tråden.

1. Varför ett B i loggan?
2. Varför kan jag scrolla 11 000mil i sidleds?

Hett tipps till din flickvän, dom bör verkligen kolla med hjärt lung fonden att det är okej, jag skulle nog istället innan man har något klartecken bara skriva att 30kr går till välgörenhet.
Som jag skrev förut. Dom har ringt till Hjärt- Lungfonden

Bakgrunden vet jag inte.. :S Någon som kan hjälpa mig?
(Läs kommentaren ovanför denna..)
Oläst 2010-01-31, 13:42 #19
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag instämmer med övriga. Jag kan lägga till att faviconen inte ser så bra ut, speciellt inte när man ser logon (som ser bra ut) samtidigt. Det skulle kunna bero på omskalning. Den kanske ser bättre ut i andra webbläsare.
Ska se över detta. Kanske kan göra den mindre direkt? Förresten är den i PNG format? Gör de något?
Oläst 2010-01-31, 13:43 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Anledningen till min fråga är att det är olagligt att "snylta" och med tanke på att det är en organisation med ett 90-nummer så är det inget som ses på med blida ögon. Om de inte har ett godkänt samarbete med organisationen i fråga så bör de antingen ordna det, vilket vore det bästa, eller ändra texten enligt Kaugesaars förslag.
Okej Men som tur är har dom ringt och pratat med dom. Så de är löst
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017