FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alldeles för mörk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
De senaste åren har jag arbetat nästan uteslutande med iMac. När jag har gjort en webbsida med mörkare tema har en sett ok ut i macen, men sedan blivit alldeles för mörk på de flesta andra skärmar. Det är således ett tips att inte bara kolla sidan i olika skärmupplösningar utan i olika datorer generellt under arbetets gång. Jag håller (som Bill och Bull) med de andra. Sidan är på tok för mörk i min notebook, men ser rätt ok ut i macen. Designen visar dock att du kan din sak angående layout. Ljusa upp den lite och det blir säkert kalas!
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hos mig är det också på tok för mörkt, men jag skulle inte skylla på att du använder för mycket svart, utan mer att du låter innehållet smälta in så mycket i det svarta.
Du behöver låta vissa element träda fram lite mer helt enkelt. Jag tycker själv att det är jättesvårt att jobba mot svart bakgrund, men du har fått till en bra grund iaf och nu behöver du bara tända lampan. Lycka till! Mörka siter som jag tycker är lyckade: http://www.phunkn.com/ http://yazsoft.com/ /C |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är väl inte din målgrupp då jag snarare är en konkurrent men namnet "i am fake" känns väl kanske inte så jätte lockande för en kund? Får ett oseriöst intryck. :<
Annars var den OK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan är alldeles för mörk, då sitter jag med en Apple Cinema Display 30", kalibrerad enligt Cinema's egen färgprofil (brukar annars köra Apple RGB) och sidan är för mörk.
Det går heller inte klicka på någon länk på referenser (Safari) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan är alldeles för mörk här med.. Väldigt jobbig att kolla på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snygg sida! Jag diggar den.. Dock som alla andra har sagt, den är lite för mörk på denna skärm som jag sitter vid nu. Såg jätte bra ut på min laptop. Skönt med en Eskilstunabo som vet vad han gör
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle rekommendera att du gör footern med dina kontaktuppgifter lite mer framträdande. Texten är både mörk och otydlig.
Jag brukar råka ut för det där problemet när jag väljer fel kantutjämning i Photoshop. Det kan också bero på att teckensnittet som du använder egentligen lämpar sig bättre för en större teckenstorlek, men som du valt att minska ner och kantutjämna. Det är väl i och för sig också en smaksak, men jag tycker aldrig att det ska vara svårt att varken hitta eller läsa kontaktuppgifterna! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|