FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tänkte höra vad som är bra och dåligt med en ny bilduppladdningstjänst som vi satt upp: http://www.egetfoto.se/
och vad som kan förbättras? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fyra av hover-texterna vid "Bildförbättringsfunktioner" är på engelska, samt att det borde stå "ram" istället för "border".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Tack Tjorten, ändrat nu!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"Ladda upp bilder gratis !"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Sant, man borde kanske skriva: Dela dina foton med vänner och familj ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Vi har ändrat om ganska mycket nu efter flera dagars mycket hårt arbete, så ta gärna en ny titt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() http://demo.chevereto.com/ Sedan måste jag ställa mig frågande till att ta bort licenseinformation (samt kommersiellt bruk) till just chevereto scriptet - kanske man får ... : http://creativecommons.org/licenses/...sa/3.0/deed.sv Senast redigerad av Helix den 2010-01-28 klockan 22:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Har ändrat en hel del i backend, samt arbetet med hårdvaran har tagit långt tid, vi har inte bara lagt in en vanligt server. När det gäller uppladdning av filer/bilder så krävs det otroligt mycket mer än bara ett bra skript om det ska bli seriöst av det hela. Skriptet att bara ladda upp själva filen är ju det minsta av det hela, filerna ska ju sedan ligga på vanligt sätt på serversystemet och sedan visas rätt upp och ner som bilden är. Det är här vi har lagt ner det mesta krutet att serva bilder på bästa och snabbaste möjliga sätt, och här behövs inget skript, bara en bra och välplanerad hårdvaruplattform. Vi har 2 st lastbalanserare framför 5 st webbservrar med 2 st backends diskservrar med 2Tb disk i varje som är speglade med ett parallellt filsystem.
Sen kör vi inte det i kommersiellt bruk, åtminstone inte i nuläget, vi har ingen reklam och tar inte betalt så långt jag kan se iaf. Men jag tror du har missuppfattat kommersiellt bruk, det gäller de som förändrar och förädlar skriptet och sedan tjänar pengar på att ex. vis sälja skriptet vidare, inte när det gäller inkomster från att köra skriptet. När det gäller creative commons licensen gäller det bara: Citat:
Sen att vi inte får ta bort licenseinformation kan jag inte hitta någonstans, jag har lustläst licensen, men du får hemskt gärna säga till om du hittar att vi inte får. Vi kommer att köra med detta skript som bas och börja utveckla och förändra det själva, jag tycker det är synd att inte fortsätta från den punkt som riktigt bra open source skript har kommit till. När det gäller att bidra till skaparna med pengar/resurser och hur framtiden ser ut är något vi får tackla eftersom. Min personliga filosofi åtminstone tills nu är: Hellre ett fritt open source skript med tung hårdvara än ett dyrt egenutvecklat skript med futtig och skruttig PC hårdvara. Senast redigerad av Danielos den 2010-01-29 klockan 14:53 Anledning: Stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Så sant. Jag missuppfattade licensen. Faktiskt står det inte alls på sidan under vilken licens scriptet är utställt under ... endast i filerna man laddar ner.
Dock är det svårt att ge feedback på sidan, då skalet är indentiskt med scriptet och era ändringar ligger ju under skalet så att säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Detta skriptet kördes först av utvecklarna själva på en tjänst: Citat:
Men ändringar kommer att göras eftersom och när det händer kommer vi att hojta till för feedback! Under tiden är det för alla bara att tuta och köra och ladda upp bilder och testa! Senast redigerad av Danielos den 2010-01-29 klockan 00:22 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|