FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
XLNT: Jag har väl aldrig påstått att jag vet hur deras lönesystem fungerar - var gör jag det?. Däremot hävdar jag att de har dåliga ingångslöner och det vet jag att det stämmer. Att jämföra en tekniker med en säljare är en extremt haltande jämförelse även om teknikerna i det här fallet har provision på vissa saker.
EDIT: I övrigt så säger jag inte emot dig, tvärt om, och det har jag påpekat tidigare i tråden. Senast redigerad av Westman den 2010-01-29 klockan 10:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
För att utveckla mitt argument tidigare så hävdar jag att om man säljer spetskompetens så ska man också leverera den. Man skickar helt enkelt inte en adidastekniker med baskunskaper och säljer den som spetskompetens. Har man inte den själv eller hos någon samarbetspartner så hyr man in en tredje part.
patrikweb: Spetskompetens är spetskompetens och jag skulle vilja se den 13-åring som klarar av att göra en ordentlig "härdning" av vilket OS som helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är faktiskt ganska illa ställt på sina håll oavsett om du tror det eller ej.
För en gångs skull håller jag delvis med dig, Patrikweb ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-29 klockan 14:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Själva affärsidén är lysande. Skulle inte förvåna om det dyker upp liknande företag som vänder sig även till privatpersoner. Såg ett repotage på CBS för något år sedan om en sådant företag i USA tror det var "Geek Squad" och det gick hur bra som helst. Så länge vi bara får mer och mer prylar och användbarheten kommer i andra hand så kommer det finnas en marknad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inte direkt men det var väl mest för att peka på att grundläggande kunskaper alltför ofta saknas och allmänbildning inkluderar samtliga ämnen. Var kanske dumt att dra in universitetet där men det är matten flest har problem med i början.
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Men mycket av det arbete dom gör skulle även många ungdomar klara av att göra, och betydligt billigare.
Visst dom skulle duga till skitjobb som att dra kablar eller starta om servrar, men det funkar valfri "idiot" för med i stort sätt. Mycket av sakerna är ju så pass standard som den nya generationen är uppväxta med, så frågan är om deras marknad inte kommer minska med åren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Jag tycker nog att de flesta ungdomar inte har en susing om hur en dator fungerar, de är däremot jäkligt bra på att lusa ned dem. De har heller ingen som helst drivkraft att försöka undvika att lusa ned datorn utan installerar och klickar på allt som kompisarna skickar... (trots upplysningar om varför deras dator kraschar med jämna mellanrum)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|