FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej !
Jag har under några dagar, byggt upp en svansk sida om ZPanel WHS. Och skulle vilja ha lite information om vad ni tycker om mina sida ! Design och information m.m. OBS ! Va inte blyga av er, säg bara vad ni tycker, jag tål det !! ;-) http://zpanel.mcenetwork.com Senast redigerad av balstaatv den 2010-01-22 klockan 14:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kom på att jag ska nog ha ett lite bilder på systemet, på sidan ! !
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den är ful.
* Vad är grejen med den hoptryckta gubben i headern? * Stavningen är fel på många ställen (gillar att ni lyckats stava "svenska" fel på svenska). * Hälften av sidan är ett externt forum som ligger i en frame. Det forumet har annan design, och dessutom logotypen igen. * Det är olika typsnitt på olika sidor * Den "sneda" grejen vid logotypen i headern är hackig * Det är riktigt dålig text. Tänk dig att jag är en potentiell kund som vill veta vad Zpanel är för något. Det första jag får veta är att det är gratis och arbetar bra på Microsoft (R) Windows. * Ni använder komma istället för punkt på flera ställen. Det blir jobbigt att läsa eftersom man aldrig får en riktigt "paus". * Varför ligger sidan en bit åt höger i webbläsaren? Och varför får jag en horisontell bläddringslist? Enerverande! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Emilv, tack för dina komentarer om sidan. Tänkte få försvara sidan lite efter dina punkter..
Den är ful. OK det är noterat! * Vad är grejen med den hoptryckta gubben i headern? Design fel! * Stavningen är fel på många ställen (gillar att ni lyckats stava "svenska" fel på svenska). Det är bara slav! * Hälften av sidan är ett externt forum som ligger i en frame. Det forumet har annan design, och dessutom logotypen igen. Saken är den att jag måste länka till den Engelska sidan med vissa saker, får inte ha det på min egen server. Där av den återkommande loggan ! * Det är olika typsnitt på olika sidor Nja! Sidan är skriven i Arial och 10 i storlek * Den "sneda" grejen vid logotypen i headern är hackig Har ingen svar på den ! * Det är riktigt dålig text. Tänk dig att jag är en potentiell kund som vill veta vad Zpanel är för något. Det första jag får veta är att det är gratis och arbetar bra på Microsoft (R) Windows. Ja vill du inte veta om den kostar eller inte ? och vilken plattform den arbetar på ? * Ni använder komma istället för punkt på flera ställen. Det blir jobbigt att läsa eftersom man aldrig får en riktigt "paus". Noterat ! * Varför ligger sidan en bit åt höger i webbläsaren? Och varför får jag en horisontell bläddringslist? Enerverande! Ok Ska se över det ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Olika sidor? Jag ser ingen meny alls...
Några saker: * css:en verkar behöva en del putsning * koden validerar inte * texten har ett trist typsnitt och lockar inte direkt * en hel del både grammatiska fel och felstavningar i texten * headern är avhuggen, inte enbart mannens huvud
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova igen ! Jag har nyligen fixat sidan lite !
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Väldigt vitt, försök få med några färger, ex på rubrikerna (Som förövrigt inte ens finns).
Varför ha text i mitten på rutan och sedan bara ha tomrum? Gör två spalter och försök fylla upp dessa med vettig information istället och fyll ut hela sidan. Byt till ett roligare teckensnitt. Du har två stycken copyright... jag tror det räcker att ha en längst ner på sidan... Varför ha en ikon för adminsidan högst uppe? Administratören vet antagligen adressen till den och behöver således inte ha en knapp synlig på sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör om sidan utan frames.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För övrigt ser jag en serif på första sidan (är det vanliga Times New Roman?) och en sans-serif på "Om oss". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Generellt sett är svenskan på de olika sidorna rent bedrövlig. Särskrivningar är regel, inte undantag, och det ska aldrig vara ett mellanslag innan ett skiljetecken. Mitt förslag är att du skriver all text och sen anlitar en granskare som kan skrivreglerna och som kan stava. Alla kan inte vara bra på att skriva svenska men alla kan anlita någon som kan kontrollera det man vill publicera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|