FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en del domäner som jag så småningom vill utveckla. Först måste jag ha tid men framför allt kunskap. Därför funderar jag nu på vad jag ska göra med dem.
Vad tycker ni är bäst: 1. Parkera hos Namedrive 2. Adsense for domains 3. Lägga upp en sida med några korta rader om en framtida lansering + reklam? Vad jag har förstått av surfande på WN är det bättre i ett långt perspektiv att skapa en minisida? Angående fråga 3 har jag en följdfråga: "Ska" man ha varje "minisajt" på ett eget webbhotell eller är det okej att dela? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Forr i tiden skulle jag ha rekommenderat en minisajt men Google har gatt hart fram mot sadana sajter pa senare tid sa om du inte har nagot vettigt innehall skulle jag ha parkerat domanen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har testat AdSense for Domains, och det ger rätt bra betalt faktiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag upplever att namedrive betalar bättre än google. Andra som delar denna uppfattning?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaren. Jag har nu lagt in Adsense for Domains.
Jag undrar om jag kan koppla det till Anallytics eller annan tjänst för att se statistik på besökare, sökord mm? Senast redigerad av hej den 2010-01-22 klockan 12:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det hela beror ju lite på vart gränsen går för en "minisajt". Om jag har domänen just i syfte att i framtiden erbjuda en tjänst skulle jag helt klart utveckla en "minisajt" som kanske består av cirka tio sidor eller nåt liknande. Detta gör att sidan kan indexeras av Google och i framtiden ha en viss fördel när sidan verkligen dras igång på allvar. Om det enbart gäller ett domännamn som jag behåller i ren spekulation eller av någon annan obskyr anledning kan en parkering i stil med Adsense for domains vara ett alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle göra en miniwebbplats givetvis. Men det beror väl på att det är mitt levebröd. Att göra en sida som Google samt vanliga besökare skall gilla tar inte många minuter. Se till att få tag i en bra mall som du kan använda på alla sidor du vill sätta upp så du bara behöver skapa nytt innehåll på sidorna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om det ska vara nån som helst mening med att parkera en domän så måste det ju vara en 'type-in-domän', annars är ju en minisajt helt överlägset om det finns tankar på att utveckla den. Du lär ju inte få nåt direkt 'försprång' i sökmotorerna med en parkerad sida. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|