FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har väl kanske också att göra med att det ofta är riskkapitalbolag som står bakom och de är givetvis bara intresserade av en rejäl vinst. Funkar inte projektet drar de sig ur och säljer om möjligheten finns.
Vad gäller forum så är det ju inte konstigare att man försöker fylla ett sådant med innehåll i början än vilken annan sida som helst.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-26 klockan 19:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Banned
|
Jag har reflekterat över en sak. Varför går dom flesta community under som typ playahead.se, snuttis.se m.fl när rena sex-kontaktsajter glider fram riktigt bra?
Både Klubb6, Bodycontact, IX m.fl flyter på bra har jag hört och användare kommer det titt som tätt. Samma sak är forum, fast det klassas inte som ett community, men ändå. Det finns Flashback och där pratar man om allt, varför väljer människor att starta forum då? Samma som t ex reseforum.se, varför finns travelpix.nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Din andra fråga är väl ganska konstig och meningslös dock? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Vad är det för mening med att starta ett diskussionsforum? Finns bara Flashback dit alla vänder sig när dom har en fråga, fast det beror på vilket ämne det berör också. Har jag en datafråga, så går jag till min "php-kompis" och min kusin. Har inte dom svaret, ja då går jag till SweClockers för det finns inga andra alternativ. Min "php-kompis" och jag pratade om detta i helgen. Att till exempel lyckas ta användare från Bodycontact eller Klubb6 som exempel. Många har ju redan skaffat sina kontakter på dessa sajter och även vänner, så varför gå till en annan sajt för med samma innehåll? Samma gäller forum, om man är medlem på SweClockers, varför gå till webforum eller Flashback för? Ska man lyckas med ett forum eller främst en kontaktsajt inom sex så måste man ha en briljant idé, bra support, ren design och lätt-navigerat m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Forum fungerar normalt sett bara som komplement till en riktig sajt. Det finns givetvis undantag men det kräver både tanke och arbete. Inget är givetvis omöjligt.
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Anledningen till att Snuttis har gått under var mer eller mindre att Snuttis såldes till ett företag (Studentis Group) som hade helt andra planer för Snuttis än vad grundaren hade. Det första Studentis gjorde var mer eller mindre att sparka bort alla gamla trogna "medhjälpare". Vi som hade högre rättigheter fick helt plötsligt inga alls och kunde inte ge användarna den support dom hade. Folk hos Studentis slutade titt som tätt, och svarade inte på supportfrågorna. Från att ha haft som policy att alla skulle få någon form av hjälp inom 24h till att inte få någon hjälp alls gick väldigt fort. (Plus att ingen information gick ut till användarna.) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|