FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Lösningen på problemet skulle ju vara kul att få veta, kan ju vara fler som sitter med samma problem.
Det kan ju mycket väl ha varit så att du hade ett Windows konto hos dom och Wordpress är ju PHP vilket Loopia inte tycker är någon bra kombo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dessvärre tillåter dem enbart 200 e-post / timme, vilket jag anser vara en lite låg gräns då både jag och många av mina kunder skickar nyhetsbrev till mellan 500 och 8000 personer. Just sist nämnda är egentligen enda anledningen till att jag ibland väljer andra webbhotell. Loopia rekommenderar att man skaffar sig en extern smtp server. Det är i sig ingen dålig idé men åandra sidan har vi aldrig haft problem med e-post hos exempelvis FS Data. Kanske kom "Off Topic" lite nu, men... ville bara dela med mig av mina erfarenheter av just Loopia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har upplevt otrolig seghet med flera wp bloggar på Loopia. Nu har jag bytt wp tema och allt går med blixtens hastighet. Ska testa på resten och se om det hjälper
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en kund vars WP-sajter ligger hos Loopia. Huvuddomänen fungerar OK (ca 3500 ms i snitt under januari enligt Pingdom) men övriga domäner är toksega. Funderar skarpt på att köra över en av domänerna till Binero.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var snabbt en halvtimme precis innan Loopia slockna i Fredags. Nu tar alla bloggar en evighet, 20 s el mer men vanliga sidor är inga problem
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant problem, jag kör tiotusentals wp bloggar och dom blixtrar fram, så programvaran kan det inte vara fel på i alla fall.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som danielos säger - förstår heller inte varför de skulle vara så sega. En kund kan självklart med plugins eller egen kod kanske få till seghet men kör man relativt standard och "vanliga" plugins så skall det gå rykande snabbt.
jonsson - vilket tema säger du gjorde din WP slö... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Testa att inaktivera pluginsen och aktivera sedan ett i taget.
Gjirde tabbe, dock på joomla, att jag la in ett "tagg moln " vilket gjorde att sidan tog 30 sec att dra upp, fattade inte först men efter lite tester så hitta jag problemet. den indexerade alla 4000 sidor för att skapa molnet varje gång någon gick in på sidan :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Visst kan det vara ett dumt plugin som drar ner, men jag har testat mängder med plugins och aldrig märkt nåt. Det är lite för många som upplever samma sak med WP på loopia generellt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Jo kanske så simpelt att de har 1000000 databaser på en server eller liknande. Vet inte hur de ser ut hos loopia om de är samma maskin som kör sql som webb? Testa flytta databasen till någon annan host. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|