FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har hört att det är att rekommendera att ha egen/virtuell server för att köra Magento. Det skulle vara mycket uppskattat om någon kunde ge tips på vilka svenska företag som är bra att använda för just hosting till Magento! Tack på förhand! Erik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Magento ska gå utmärkt att köra på ett webbhotell, vps ska normalt inte behövas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör en test hos Loopia och där går det segt! Men hos Binero flyter det på mycket bättre... Har någon ett ännu bättre förslag så är även jag öppne för förslag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Vilket prisläge pratar vi om som är rimligt för hitta ett webbkonto med bra prestanda? Det mesta handlar ju till sist om vad man är beredd att betala för.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker också Loopia är segt, Oderland funkar bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
macwiz, du verkar ju ha erfarenhet på de tre största webbshopparna,
vilken går lättast/tyngst av Magentocommerce, Prestashop eller OpenCart? OpenCart ser ju väldigt intressant ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Guest checkout hade dom också Men känns som om många andra funktioner fattas när man är inne på admin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Magento är tyngst av dem, Prestashop och OpenCart är nog likvärdiga. Prestashop har en större utvecklarbas, men OpenCart verkar lovande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
Magento är väldigt krävande för hostingen. Det finns anpassad hosting för magento. Magento har en lista på detta här http://www.magentocommerce.com/wiki/...to-web-hosting
Det är viktigt med en grym hosting för att magento ska fungera ordentligt. Säkmotoroptimeringen påverkas också sjukt mycket av villket hostingen du kör på. Vad du än gör, kör inte budgetalternativet. Det lönar sig inte på något sätt förutom på väldigt väldigt kort sikt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur kan SEO hänga ihop med hosting?
|
||