FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjena!
Jag satt nyligen och kollade på mitt favoritlags hemsida (fotboll, Arsenal FC) och där hade dem en videospelare på förstasidan med målen från deras förra match i väldigt fin kvalité. Nu vill jag bädda in denna i min hemsida, och där finns då också i videospelaren en knapp "embed" med då själva html-koden. Men jag är ju lite tveksam om jag verkligen får bädda in denna i min hemsida, eftersom vad jag vet så har canal+ ända rättigheterna i Sverige för att visa just den ligan, dem matcherna. (rätta mig om jag har fel, men tyckte jag läste det efter den snubben som blev fälld för att länka till hockeystream) Men sedan även så är det ju själva Arsenal FC, laget då som publicerar den här videospelaren, och jag kunde inte se någonting på hemsidan om rättigheter för materialet. Frågan är då, får jag bädda in spelaren? tacksam för svar! Gott nytt år! //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är nog bara Arsenals hemsida som du fann det på som kan ge ett fullödigt svar.
Maila dem och fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har siten lagt ut en embed-kod till videon så har de helt klart implicit godkänt att du visar videon med deras player. Embed-koden gör så att när folk ser på videon på din site får de extra reklam som länkar tillbaka till ursprungssiten. Dessutom kopierar du inte video-filen till din site utan du hotlänkar till den på Arsenals egen server.
Inte för att jag är någon advokat men det låter tämligen safe tycker jag.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|