FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag undrar lite vad som händer och vad som behövs göras om jag väljer att lägga mitt företag vilande, vad det innebär lite mer samt vad det krävs av mig, va händer med bankkonto, och andra saker kopplade till firman.
Är det skatteverket jag vänder mig till för att lägga det vilande? Hur mycket kan man räkna med att få från unionen i a-kassa, vad räknar dom på? //Förvirrad småföretagare som det går ruskigt dåligt för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du skriver ett intyg till A-kassan om att du inte har några intäkter i firman, Unionens A-kassa tror jag har en färdig blankett för detta. De flesta A-kassor har blankett för det.
Jag är dock inte ansluten till Unionen men jag har kompisar som har använt deras blankett så jag vet att den finns. Du kan bara använda denan metod med att låta firman vara vilande en gång, nästa gång du får nedgång i firman måste du avregga den definitivt. Bankkonto påverkas inte när det gäller enskild firma eftersom firman och du är samma person, firman är bara ett "namn". Kolla med A-kassan vad som gäller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|