FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ta pauser! Att fingrarna blir kalla tyder på bristande blodcirkulation, vilket inte är bra för kroppen. Det är bättre att lösa grundproblemet än att dämpa symptomen. Det behöver inte vara långa pauser, bara du reser dig ett kort tag och kanske rör på armarna. Själv brukar jag gå och dricka, gå på toa (det förra hjälper det senare
![]() Det är viktigt att tänka på ergonomin när man sitter mycket vid datorn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men va fasen folk, en hardcore-programmerare tar väl ändå inte pauser och GÅR? Kanske för att dricka lite mer cola.
Jag har alltid haft kalla händer, kanske är det något ärftligt. Har kollat på handskar (som nämnt) men det känns inte som den optimala lösningen. Jag vill ha en fläkt! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är bara den som slutar skriva som fryser..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
pulsvärmare - dvs handledsvärmare (finast i kamelhår från sjukvårdsaffärer) hjälper en del
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har inte provat själv, men låter som http://www.mouseray.se/ vore något för dig..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sett att det finns varma tangentbord och varma möss, men.. jag är ju nöjd med mitt nuvarande tangentbord och min nuvarande mus.
Snart får jag väl grunka mig till sömns istället.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.spinalistips.se/tips-varm...ostat-111.html
Det lär väl dock knappast hjälpa på den karaktäristiska gamer-doften? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Pain is temporary, ignore the pain Seriöst verkar väl någon form av fingervantar vara det enklaste, eller att bli aningen fetare, men det sistnämnda är ju förkastligt sett ur ett folkhälsoperspektiv. ;-) Så mitt förslag blir nog att ta sparkstöttingen till närmsta välsorterde varuhus och kika efter lämpliga fingervantsmodeller. Kanske funkar sådana som längdskidåkarna använder?!
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
prova trädgårdshandskar från foxgloves, supertunna, smidiga och varma. jag har också kalla händer pga ärftligt lågt blodtryck och de fungerar fin fint. Sedan handledsvärmare är också bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du har testat övningar med fötterna? Lyft på tår och häl växelvis. Det sätter igång cirkulationen i hela kroppen. Håll inte händerna över hjärtat hela tiden, ha tangentbordet och musen så långt ner som möjligt. Stå upp ibland när du skriver/spelar.
Det räcker inte bara med att röra på händerna. Hela kroppen bör få en dos. Varför ska alla envisas med symptombehandling hela tiden? Vantar underlättar, men det blir ju aldrig bra. Det är bättre att kolla varför något inte är som det ska. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|