Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Artikelzonen.com - svensk artikelsajt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-20, 23:48 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Nja Sarah ... jag tror att de flesta av de du inte godkänt är engelska spamartiklar.

Jag har svårt att tro att engelskspråkiga personer går in på en svensk sida, som har alla anvisningar och all på svenska, och skickar in skrivna artiklar skrivna just för denna sida.

Jag tror dessutom att gratisskriptet, Article Dashboard, är känt för att vara utsatt för en hel del spam och drar oftast spammare till sig, även om artiklarna kan se bra ut - oftast är de skrivna för att länkarna skall räknas ... det finns många sidor som denna - länk - som uppmanar folk till att använda dessa gratissidor för just sina spamartiklar.

OBS! Detta är inte någon kommentar på sidans värde, då sidan har ju lång historia bakom sig och det talar för ganska mycket, utan bara en kommentar om de många ej granskade artiklar.

Senast redigerad av Helix den 2009-12-21 klockan 05:37
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 04:01 #2
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Nja Sarah ... jag tror att de flesta av de du inte godkänt är engelska spamartiklar.

Jag har svårt att tro att engelskspråkiga personer går in på en svensk sida, som har alla anvisningar och all på svenska, och skickar in skrivna artiklar skrivna just för denna sida.

Jag tror dessutom att gratisskriptet, Article Dashboard, är känt för att vara utsatt för en hel del spam och drar oftast spammare till sig, även om artiklarna kan se bra ut - oftast är de skrivna för att länkarna skall räknas ... det finns många sidor som denna - länk - som uppmanar folk till att använda dessa gratissidor för just sina spamartiklar.
Instammer helt.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 08:54 #3
sarah5 sarah5 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2009
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg

OBS! Detta är inte någon kommentar på sidans värde, då sidan har ju lång historia bakom sig och det talar för ganska mycket, utan bara en kommentar om de många ej granskade artiklar.
De som skickar in artiklar på engelska till ArtikelZonen använder förmodligen så gott som alltid en automatisk programvara för detta. Utomlands är ju artikelmarknadsföring väldigt stort - många försörjer sig t.o.m. på detta. De som gör detta använder då en programvara för att skicka in sina artiklar till många sajter samtidigt - flera hundra samtidigt. Se t.ex. denna sida http://www.automaticarticlesubmitter.com/ för ett sådant script. Det betyder alltså inte att artiklarna är dåliga, däremot återfinns samma artiklar säkerligen på flera andra artikelsajter. Visst är artiklarna skrivna för länkarnas skull, det är ju själva poängen med artikelmarknadsföring. Men om man skriver en dålig artikel är det knappast någon som klickar sig vidare till sidan man vill göra reklam för. Vill man däremot bygga upp ett rykte om sig som kunnig om ett visst ämne så skriver man många bra artiklar som länkar till sin sida där läsaren kan få ännu mer information.

När jag startade ArtikelZonen var det för att jag ville att vi svenskar också skulle ha någonstans dit vi kunde skicka våra artiklar för att marknadsföra våra hemsidor på svenska. Artikelmarknadsföring är stort utomlands men det hjälper inte så mycket om man har sidor på svenska som man vill marknadsföra. Därför behövs en svensk artikelsajt (enligt min åsikt i alla fall). Jag tror att man skulle kunna locka till sig betydligt fler svenska artikelförfattare om man bara gjorde lite mer reklam för sidan. Men tyvärr har jag inte haft tid eller energi till det. Men för den som tar över sidan är det kanske mer intressant och försöka locka till sig fler svenska skribenter än att godkänna alla dessa engelska artiklar som är ogranskade. Även om det inte är något fel på de engelska heller, men de är förmodligen inte så unika eftersom de förmodligen finns på ett flertal andra artikelsajter.
sarah5 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-22, 08:07 #4
Nykomling

Nykomling

I dag är sista dagen att lägga ett bud på ArtikelZonen.com. Det högsta budet just nu är 3500:-.
sarah5 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 08:37 #5
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Man stoppa spammarna med att sätta; no index på författar sidorna och rensa varje dag så är det OK, kommentarer bara att ta bort nån rad/sabbotage så är det fixat.
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017