FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad menar du med eget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
SajtXL, du är alltså ute efter möjlighet att själv göra en whitelist och en blacklist på spamskyddet?
Vad jag föstår kör du egna vps:er, så då förstår jag inte problemet att du själv configar upp din egen email server? Senast redigerad av Danielos den 2009-12-22 klockan 23:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
(Kör DirectAdmin på några vps:er (+ fakemx, de spam som slinker igenom är maximalt 1-2 spam veckan, det är mera ett extern filter jag söker.) Fördelen med en "hostade" tjänst är att jag får bort den extra bandbredden all spam ger samt den extra lasten all spam tar på servern, dvs jag kan "stänga ute" all trafik som inte går mot en relevant e-mail adress, som det är i dag studsar ganska många mail + "normal" spam. Har testat några olika tjänster, trevlig när exims rejectlog är på 4 rader på ett dygn i stället för 600 - 800 rader. Kör Spamdrain sedan tidigare mot några mailadresser, fungerar perfekt, men blir lite dyr då det gäller många e-mail adresser. Har testat att sätta upp safentrix spamfiler på en testvps (http://www.safentrix.com), problemet är bara att man inte vet vad som filtreras bort, då du inte själv kan godkänna mail, utan eventuellt blockad avsändare måste vitlista sig själv. Men det minskade skräpposten med ca 80% Senast redigerad av SajtXL den 2009-12-24 klockan 02:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill du proxa din eposttrafik så kan du ju göra det.
Sätt upp en co-lo någonstans eller kör VPS så får den filtrera. Rekommenderar sen även greylist. Det har löst mången problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|