FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag äger domänen www.volvosaab.se och t.ex Volvo skicka in till tvistlösen. Vem har då rätt till domänen. Volvo? Saab? eller jag?
Mvh Club100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Troligen kommer tvistlösaren att avregistrera domännamnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Och om tvistlösaren avreggar namnet..va händer då? Är den domänen ej ledig för registrering? Om volvo verkligen vill ha den domänen kan dom då hävda sin rätt till den och att tvistlösaren ger den till dom trots att saab finns med i namnet?
Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle tippa på att varken Volvo, Saab eller någon annan tillåts använda domännamnet om det nu skulle bli en tvist om det.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beroende på sidans innehåll är det inte säkert att dom bryr sig. Det finns gott om exempel på företag som inte är så dryga som IKEA.
Här är några produkt .com -domäner som inte har med SonyEricsson att göra: http://www.w715.com/disclaimer.html "This website is not affiliated with Sony Ericsson." *** Det finns inget idag som talar för att utvecklingen att stämma folk i tid och otid för allt. Tvärt om. Det snackas sociala medier i alla möjliga sammanhang. Att i det läget hota med advokater... Det är ju som att skjuta sig själv i foten!! om inte annat, kommer det startas en enorm proteststorm på Fecebook, som sen blir citerad i nationell press... och företaget får förklara varför dom ser sociala medier som ett hot mot sin verksamhet... Precis som IKEA fick göra. Regga din domän och kör ditt race!! Jag tror på dig!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller inte med dig om att IKEA är dryga, det handlar om att skydda sitt varumärke helt enkelt. Det är betydligt bättre att än gång för alla slå undan fötterna på snyltarna än att behöva bevaka dom hela tiden.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ursäkta mig!
Det var egentligen denna texten jag syftade på. men det var dumt. Jag kan ju inte förvänta mig att andra har läst detta stycke: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...el_3815749.svd "Att sälja och köpa begagnade Ikeamöbler på en sajt på nätet är något som Ikea har intresserat sig för. Nystartade Billy&Friends fick ett erbjudande om ett avtal med Ikea – som vid närmare granskning kraftigt skulle ha begränsat sajtens verksamhet. " |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-12-03 klockan 17:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe.. snacka om dubbel trubbel, varfør inte registrera McdAppleMicrosoftStatoilLoreal.com när man ändå håller på?
Jag tror som tidigare talare säger att ingen skulle få rätt till det. Varken Volvo eller Saab kan använda det utan att kliva på den andras varumärke. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kanske ska förtydliga mig lite. Jag är inte intresserad av den domänen. Jag är bara intresserad av hur alla inblandade tänker och hur en eventuell tvistlösare skulle ställa sig till detta. Och vad skulle hända om volvo drog det till tinget med hänvisning till sitt varumärke, hur skulle tinget ställa sig?
Mvh |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|