Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för tidningen Respons

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-19, 23:33 #11
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
jag tackade nej till intervju och talade om att en googling på företaget inte gav direkt något seriöst intryck. Fick då svaret att de som skrevs på nätet var bara skrivet av oseriösa företagare som inte borde vara företagare överhuvudtaget och inte klarade att förstå vad ett avtal var. Jag sa att med den inställningen så vill jag ännu mer absolut inte ha med er som företag att göra. Det var en rätt grinig säljare som lade på :-)
Låter som svaren man får från Hewal. Dom ringde mig ett flertal ggr och till slut svarade jag (jag visste att det var en försäljare) och då försökte dom pracka på mig deras erbjudande. Jag sökte snabbt upp företaget, 3e sökresultatet på Google gav mig mitt svar med en gång. Jag förklarade för henne i telefon att deras företag inte har fått så bra kritik, varpå hon lät förvånad, och när jag förklarade vad dom klagat på, så kom precis det svaret du skrev nu "ja men det är ju bara en massa folk som skriver saker för att dom inte förstår ett avtal. Om dom inte kan läsa avtalet, hur ska dom då kunna sköta ett företag?!"

Efter 20 min så tackade jag nej.. ville bara höra ursäkterna innan jag la på
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-20, 00:15 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av kriwen Visa inlägg
Tack för tipset, jag gör alltid så nu när säljare ringer upp. Ber dem att maila så att jag kan googla och kolla upp dem. Förra veckan ringde Hewal och sökresultaten på Google var inte speciellt bra och då tackade jag nej till säljaren via mail och hänvisa till det negativa jag hittade på nätet. Fick ett surt mail tillbaks som gjorde mig mer säker på att inte ha med dem att göra. Tyvärr kan seriösa företag drabbas av detta också, ett negativt blogginlägg kan komma högt upp och förstöra mycket. Hur ska man göra som företag då för att få bort sånt?
Det går aldrig att bli av med negativa omdömen, så man måste själv läsa mer än ett omdöme och göra en egen bedömning. Det finns ju de som satt i system att ge negativa omdömen oxo.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-12, 15:25 #13
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Standard Företagsmagazinet

NRESPONS agerar nu även under namnet Företagsmagazinet med samma upplägg som under Näringslivsrespons. Nya sidan finns på Foretagsmagazinet.se
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
respons nrespons


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017