FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
MrBob: Det känns som att du inte riktigt har förstått hur allt hänger ihop och fungerar inom sökmotoroptimering. När det gäller just transparens är det generellt sett något som saknas i branschen, men i mina ögon är bland annat t ex Pineberry, KliKKi och mitt eget Be Better Online i framkant vad det gäller transparens. Med transparens menas inte att man kommunicerar ut kunders affärshemligheter.
En viktig strategisk del i sökmotoroptimering är vilka sökord man arbetar med, kunderna betalar för att vi analyserar konkurrenssituation, sökvolym och konverteringsdata för sökord. Jag misstänker att du skulle hitta ännu mer att klaga på på vår hemsida, men ta gärna en titt - det vore kul att bemöta litet kritik ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte riktigt vad du menar MrBob? Kanske har jag läst inläggen dåligt. Vill du att SEO-företagen ska redovisa alla sina kunders sökord för allmänheten? Eller handlar det om att redovisa för den enskilda kunden vilka sökord de har jobbat med? Det sistnämnda tycker jag är en självklarhet.
Jag undrar hur SEO-företag gör om det kommer en ny kund som vill ranka högt på samma sökord som en tidigare eller befintlig kund. Säger då SEO-företaget ifrån till den nya kunden. (Advokatfirmor företräder ju inte en klient som vill driva en process mot en befintlig klient.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Hur man hanterar konkurrerande företag finns det nog ingen praxis för, vi gör alltid en bedömning och informerar våra kunder om sådana situationer. I slutändan handlar det ofta om vad den redan befintliga kunden har för önskemål och krav. Exklusivitet kostar pengar, och ur vårt perspektiv kan vi arbeta åt mer än en kund på samma sökord, om våra kunder godkänner det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|