FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En bekant är på jakt efter en ny bärbar och han vill ha en med så bra batteritid som möjligt.
Datorn kommer nog att få ett ganska fridfullt liv utan några direkt tunga applikationer utan bara vanligt kontorsarbete. Tipsade om att han skulle kika på tex en Eee PC men han tycker att 10" är lite för litet, 13" och uppåt skulle funka. Jag har rotat runt efter något vettigt men hittar ingen riktigt bra, så finns det någon vänlig själ här som kan tipsa om någon bra bärbar? Budgeten sträcker sig väll i princip från 0-30 000:- Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Asus UL30 och UL50 har grym batteritid och kändes ganska sköna (tangentbord, skärm etc.) när jag testkörde dem. De kostar under 10 tusen och enligt specifikationen ska de ha 12 timmars batteritid. Även om den siffran givetvis är en glädjesiffra från Asus så är det svårt att hitta datorer i den storleksklassen med längre batteritid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte dom nya macarna rätt ok batteritider också?! 7-8 h har jag för mig.
Eller är det kanske PC som gäller?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har senaste versionen av macbook pro. Räcker upp till 8 timmar om man kör låg belysning och kör med minimala funktioner. Med fullt ös räcker den ungefär 6-7 timmar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med ovanstående. Apple's nya Macbook Pro har riktigt bra batteritid (och snygg är den också)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Macbook Pro ska det vara, fullladdad på 1 timme typ, och räcker i nästan 8h.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|