FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men jag har fått frågan innan om just .net på en windows maskin så jag tror jag får ta och ta in någon som kan det eller sätta mig in i det själv. Har ju haft det förr men det avvecklades då det inte fanns allt för stort intresse. Tror det får bli att inköpa en server och windows 2008 helt enkelt. Men lycka till med ditt sökande ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rackspace har datacenter i UK också, runt 10ms i ping mot sverige. Du får inte svensk support, däremot engelsk (och den piskar skiten ur vilket svenskt webbhotell som helst) - Men dom säljer inte webbhotell.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
10ms i ping, är du säker på detta, ovanligt mot UK, brukar ligga på mellan 40ms - 50ms ?? Jag har 47ms TILL uk från Sverige och 37ms FRÅN uk till Sverige. Senast redigerad av SajtXL den 2009-11-25 klockan 07:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det är 25-40ms till rackspace servrar i uk.
Dock är detta väldigt överkomligt vare sig man har spelserver, "voice over ip" eller endast hemsidor osv. Det är många gånger 25+ ms till svenska hotell också ![]() Men om man vill ha just svensktalande support så är det ju uteslutet tyvärr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
35ms får jag till den från sthlm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hoppas jag tillåts hoppa på den här tråden. Jag har ett liknande problem. En av mina kunder har några halvkrävande webbplatser (ett antal e-utbildningar) utvecklade i klassisk ASP och MySQL. Och även om antalet samtidiga besökare oftast är oerhört få, blir webbplatserna olidligt långsamma väldigt ofta. Vi ligger för närvarande på ett populärt och välkänt svenskt webbhotell vars namn börjar på L... Jag är helt övertygad om att webbhotellet i fråga har överbokat sina servrar långt över bristningsgränsen och skulle behöva hitta ett webbhotell som är lite mer pålitligt.
Kravlista: ASP, MySQL, MS Access, kunna ha flera domäner kopplade till olika kataloger i samma konto, komponenter för filuppladdning, bildmanipulering (t.ex. AspJpeg) och e-postutskick. Det kanske var något mer men det här är vad jag kunde komma på nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För hemsidor är ju roundtrip inte några större problem om vi inte pratar mer än 500ms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
@studiox - ja just det. Utan tvekan är 50 ms helt överkomligt. Kanske ett alternativ då - vet inte om tjänsterna är exakt samma i UK som US dock...
@Tomas - om man antar att kodningen är bra på dina sidor och det verkligen är överbelastning på servrarna som gör att det är segt - så känns det som ett steg upp till en VPS eller drift i molnet är att föredra. Du har koll på det och du lägger nästan samma peng. Jag tror de flesta webbhotell har olika gränser med hur många sajter de tillåter på en maskin - dock kan inte någon garantera din prestanda på delade servrar - oavsett webbhotell. Det kan ju faktsikt vara så att en enda kund kan ta slut på en server. Räcker med lite felprogrammering och annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
TobiasN, ta en titt på http://www.mycitycloud.se/
Det är johan1234(citynetwork) som äger/representerar MYCityCloud. Det kan nog passa väldigt bra før dina behov? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att det inte finns något speciellt premium-webbhotell för lite mer krävande kunder, för många har väldigt individuella önskemål, det man måste leta efter är fully managed vps eller server där man ber att få installerad det man behöver, glesys vet jag erbjuder sådant, och det finns säkert fler.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|