FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som kan ge lite nybörjartips?
Jag ska snart lansera en sida och vill gärna ha reklam på den. Hur gör man? Målgruppen för sidan är personer med sport- och/eller spelintresse. Antagligen mellan 10-30 år gamla med tyngdpunkten på 15-25åringar. Antagligen fler män än kvinnor. Om denna fråga redan utretts får ni gärna länka till en tråden i fråga. Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle rekommendera dig att ansluta dig till något affiliate-program. Det finns flera, och en hygglig (men dåligt uppdaterad?) överblick finner du på www.affil.se
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för länken.
Jag kommer till att börja med inte ha någon budget att arbeta med. Finns det några som arbetar bara med procent? Vad är skillnaden på ...Affiliateprogram som betalar per click ...Affiliateprogram som betalar per lead ...Affiliateprogram som betalar per sale (SEK) klick tror jag att jag fattar, men vad är lead och sale? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Lead: personen registrerar sig på sajten via din länk
Sale: personen köper en vara på sajten via din länk Om jag nu inte är helt fel ute. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Lead kan även vara att en besökare på din site klickar på en länk och kommer till någon som får möjlighet att erbjuda besökaren något, och du får betalt oavsett om besökaren faktiskt köpt eller inte köpt den erbjudna varan eller tjänsten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När du säger att du inte har någon budget, menar du då att du inte har några pengar?
Det KOSTAR dig inget att lägga in annonser på din sida. Du FÅR (eventuellt) BETALT för att visa annonserna på sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har hört om företag som sköter annonseringen och åt en och sedan tar 30/40 % av vinsten. Stämmer det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dock är det nog bara Adoperator som redovisar hela beloppet för dig, och sen drar av hälften vid utbetalning. De andra har redan dragit av det när de visar dig vad du kan/har tjäna(t) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan använda dig av annonsnätverk, t.ex Adsense, som låter annonsörer visa annonser på din webbplats. Adsense tar då betalt för att förmedla annonser som de tror är relevanta för dina besökare och du får betalt per klick på annons.
Jag tror att du i början skall fokusera mer på din site och dess innehåll än på reklam, eftersom det som avgör hur mycket du kan tjäna på att exponera reklam är direkt kopplat till hur många besökare du har och vad du vet om dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |