FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En i familjen såg denna annons och visade mig den. Microsoft Store finns ju redan i vissa länder.
http://www.blocket.se/vi/24390039.htm Dock vet ni om det är möjligt att köpa en svensk fullversion digitalt med produktnyckel? Undrar hur personen i annonsen kan sälja så billigt ... Någon som har lite insikt om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
han säljer bara en (påstår han men det är standard inom bedrägerier att ange ett lågt antal även om man tänker sälja mer).
släng lite frågor till personen så får du kanske svar. Jag tänker inte ge anledningar till varför han kan säljer 1 för det priset. Om människan får listan så lär han/hon använda den som ursäkter :P. men jag tycker det osar lite katt. *edit* notera även att han har pro och ultimate till salu. Betyder ju att han å ena sidan säger att han har 1 (lite så där jag köpte en och ångrar mig) men å andra sidan har han flera av de andra möjliga versioner.... gammal fisk med hundhår på.. begraven. Senast redigerad av Dennis Holm den 2009-11-15 klockan 00:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Nja, detta är svar brorsan fick.
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Aldrig i helsike att det är äkta. Om han driver ett webbhotell så har han kanske tillgång till SPLA-licenser, men de hyrs per månad och där finns bara Business-versionen tillgänglig, och de får inte säljas på detta vis.
Det är någon som fått tag i en flock licenser på något sätt och det är garanterat felaktigt. Be honom om hans partnerid hos Microsoft och ring dem och fråga... Hehehe... Det är piratkopior.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Så värst billigt är det inte.
Från grossist (Deltaco) i små volymer går home premium på ~800kr + moms. Säljaren kanske helt enkelt köper licenserna på sitt företag och säljer sedan dem svart. Äkta licens till köparen och snabba svarta pengar till säljaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har laddat hem mitt svenska Windows 7 Pro från Microsoft, inget konstigt med det.
Sedan tycker jag det är dyrt. Köp istället nytt, kolla på prisjakt och är du student kostar ultimate nytt 1495:- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För mig låter detta som MSDN eller TECHNET licenser till salu. Technet är ett konto där du får tillgång till (ca 10 av alla) MS produkter, såsom operativ system, applikationer och uppgraderingar. Dessa är avsedda för test, fe.x om du sätter upp en AD/exchange miljö så krävs det många licenser för att se om det fungerar med all hårdvara, och i olika konfigurationer.
Dessa licenser får alltså inte säljas, eller användas i företagssammanhang. jag tror inte det är piratkopior som någon tidigare sa, men likväl inte lagliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja det låter som det skulle kunna vara MSDN-licenser, vi har såndana på chalmers. Man får alltså tillgång till att ladda ner filen och sedan en nyckel för att aktivera. Alla studenter får 1 nyckel per MS-produkt. Här vill jag skryta med en lista på windows-produkterna vi får: http://g-s.nu/web/Chalmers/windowsprodukter.PNG
Edit: Det är alltså enkelt att sälja av dessa om man skulle velat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Visst kan man köpa och ladda ner Windows 7 digitalt på nätet, har gjort det själv och det funkade klockrent. Precis som det står i annonsen får man nedladdningslänkar för både 32 och 64-bit efter betalning.
http://emea.microsoftstore.com/UK/Mi...ne_shop_HPfull Däremot skulle jag inte våga köpa det på blocket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Ja, men priset han ger ser lågt ut för en sådan nerladdning. |
||