FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Förvirringen är större. Schenker påstår att den skulle skickats till Värnamo och en central där, inte Helsingborg som låter som det logiska alternativet.
I morse uppdaterade de iaf leveransstatusen och skrev att den skulle tillbaks till Irland. När jag pratar med dem i telefon vet de dock inte var datorn finns, och jag förstår inte riktigt hur de kan skicka tillbaks den om de inte vet var den finns. Suck. Dell har äntligen vaknat och försöker i sin ända, men de verkar få ungefär lika mycket info från Schenker som jag. Uppdatering följer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vart det skickas har inget att göra med logik, det har att göra med hur det skickas och till vem. Är det företag skall det till en central, är det privatperson så är det en annan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl visserligen sant, men i slutändan är det ju ändå Schenker i Helsingborg som kommer att köra ut paketet ju. Nåväl.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tydligen går kommunikationskedjan: I Helsingborg ringer jag ett Stockholmsnummer som som går till säljaren som jag tror sitter i Danmark. Han kontaktar en tjej i Indien, som kontaktar Schenker i Köpenhamn. Den indiska tjejen återkopplar till säljaren som kontaktar mig. Jäklars vilken resa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Paketet har kanske blivit transportskadat och det är därför sänder de tillbaka det hela till Irland?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dell verkar inte heller få något besked från Schenker. Man kan ju tycka att de borde få veta iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
Vad säger Track N Trace?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I torsdags sa den att ARRIVED TO TERMINAL i Danmark
I fredags eftermiddag (då den egentligen skulle varit levererad) sa den SHIPMENT ON HOLD - MANCO/INCOMPLETE (DELL) från Värnamo. Har fått förklarat att det oftast beror på att försändelsen består av flera paket, men att de inte kommit fram samtidigt. Tex att en skärm kommer fram dagen efter datorn, och då håller de leveransen tills båda paketen har kommit. Min försändelse består dock bara av 1 paket, och när jag pratade mer med Schenker påstod de att paketet öht inte kommit till Värnamo. Det var här det började osa riktigt mycket katt. Schenker har vid varje tillfälle jag pratat med den påstått att *de inte vet* vart mitt paket är! I tisdags uppdaterade de till DK - DELL RETURN CPH - SHIPMENT ON HOLD REQUEST - INCORRECT ADDRESS (.) Schenker påstod då att Dell begärt att paketet skulle gå tillbaks, något som Dell bestämt förnekar. Schenker kan dock fortfarande inte säga *var* datorn är. Om de ni skickar tillbaks den borde de ju veta vart den finns kan man tycka. En teori som kom från Dell är att jag bett att få datorn levererad till min arbetsplats, och att deras fraud-detection system skulle kunna kickat in. Schenker ska i så fall ringa och kontrollera att allting stämmer. Inget telefonsamtal eller någon form av kontakt från dem öht. Sent på tisdagen börjar Dell leta efter datorn. Har fått ett mail uppläsa (som ska vara skickat i tisdags/onsdags när Dells logistikmänniska uttryckligen frågar vart paketet är och att det omgående ska levereras och *inte* gå i retur. Schenker har inte svarat på detta, dock. Jag har beställt av Dell flera gånger och det har alltid fungerat. Tror det här är 5:e gången jag handlar av dem, och det är första gången som det strular. Trist. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|