Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Var är min dator??!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-10, 16:59 #1
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larssons avatar

Förvirringen är större. Schenker påstår att den skulle skickats till Värnamo och en central där, inte Helsingborg som låter som det logiska alternativet.

I morse uppdaterade de iaf leveransstatusen och skrev att den skulle tillbaks till Irland.

När jag pratar med dem i telefon vet de dock inte var datorn finns, och jag förstår inte riktigt hur de kan skicka tillbaks den om de inte vet var den finns. Suck.

Dell har äntligen vaknat och försöker i sin ända, men de verkar få ungefär lika mycket info från Schenker som jag.

Uppdatering följer...
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 08:22 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004

Vart det skickas har inget att göra med logik, det har att göra med hur det skickas och till vem. Är det företag skall det till en central, är det privatperson så är det en annan.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 10:47 #3
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Vart det skickas har inget att göra med logik, det har att göra med hur det skickas och till vem. Är det företag skall det till en central, är det privatperson så är det en annan.
Det är väl visserligen sant, men i slutändan är det ju ändå Schenker i Helsingborg som kommer att köra ut paketet ju. Nåväl.
Oläst 2009-11-11, 12:15 #4

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det är väl visserligen sant, men i slutändan är det ju ändå Schenker i Helsingborg som kommer att köra ut paketet ju. Nåväl.
Njae, var inte så säker på det. Värnamo kan transportera det eftersom du har E4an går dit.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 17:27 #5
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Njae, var inte så säker på det. Värnamo kan transportera det eftersom du har E4an går dit.
Det är ju möjligt. Dock hade det varit mer logiskt att kört ut det direkt från Köpenhamn i så fall. Oavsett hur de kör ut den, all utkörning hade varit bättre än ingen utkörning som det är nu.

Tydligen går kommunikationskedjan:

I Helsingborg ringer jag ett Stockholmsnummer som som går till säljaren som jag tror sitter i Danmark. Han kontaktar en tjej i Indien, som kontaktar Schenker i Köpenhamn. Den indiska tjejen återkopplar till säljaren som kontaktar mig. Jäklars vilken resa.
Oläst 2009-11-11, 20:24 #6
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det är ju möjligt. Dock hade det varit mer logiskt att kört ut det direkt från Köpenhamn i så fall. Oavsett hur de kör ut den, all utkörning hade varit bättre än ingen utkörning som det är nu.

Tydligen går kommunikationskedjan:

I Helsingborg ringer jag ett Stockholmsnummer som som går till säljaren som jag tror sitter i Danmark. Han kontaktar en tjej i Indien, som kontaktar Schenker i Köpenhamn. Den indiska tjejen återkopplar till säljaren som kontaktar mig. Jäklars vilken resa.
Ja det blir billigare så....
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 17:13 #7
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Paketet har kanske blivit transportskadat och det är därför sänder de tillbaka det hela till Irland?
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 17:29 #8
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Paketet har kanske blivit transportskadat och det är därför sänder de tillbaka det hela till Irland?
Det kan vara så, men borde inte Schenker kunna berätta detta. Varje gång jag varit i kontakt med den har de sagt att de *inte vet* var paketet är. Samtidigt påstår de ibland att de skickat tillbaks paketet.

Dell verkar inte heller få något besked från Schenker. Man kan ju tycka att de borde få veta iaf.
Oläst 2009-11-12, 17:31 #9
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Vad säger Track N Trace?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 19:15 #10
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Vad säger Track N Trace?
I torsdags sa den att ARRIVED TO TERMINAL i Danmark

I fredags eftermiddag (då den egentligen skulle varit levererad) sa den SHIPMENT ON HOLD - MANCO/INCOMPLETE (DELL) från Värnamo.

Har fått förklarat att det oftast beror på att försändelsen består av flera paket, men att de inte kommit fram samtidigt. Tex att en skärm kommer fram dagen efter datorn, och då håller de leveransen tills båda paketen har kommit.

Min försändelse består dock bara av 1 paket, och när jag pratade mer med Schenker påstod de att paketet öht inte kommit till Värnamo. Det var här det började osa riktigt mycket katt. Schenker har vid varje tillfälle jag pratat med den påstått att *de inte vet* vart mitt paket är!

I tisdags uppdaterade de till DK - DELL RETURN CPH - SHIPMENT ON HOLD REQUEST - INCORRECT ADDRESS (.)

Schenker påstod då att Dell begärt att paketet skulle gå tillbaks, något som Dell bestämt förnekar. Schenker kan dock fortfarande inte säga *var* datorn är. Om de ni skickar tillbaks den borde de ju veta vart den finns kan man tycka.

En teori som kom från Dell är att jag bett att få datorn levererad till min arbetsplats, och att deras fraud-detection system skulle kunna kickat in. Schenker ska i så fall ringa och kontrollera att allting stämmer. Inget telefonsamtal eller någon form av kontakt från dem öht.

Sent på tisdagen börjar Dell leta efter datorn. Har fått ett mail uppläsa (som ska vara skickat i tisdags/onsdags när Dells logistikmänniska uttryckligen frågar vart paketet är och att det omgående ska levereras och *inte* gå i retur. Schenker har inte svarat på detta, dock.

Jag har beställt av Dell flera gånger och det har alltid fungerat. Tror det här är 5:e gången jag handlar av dem, och det är första gången som det strular. Trist.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017