FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du slår ihop tre tidigare myndigheter med olika verksamheter, så är min uppfattning att det skulle vara ytterst olyckligt att adoptera en av dessa tre myndigheters tidigare namn. Verksamheten består ju, men jag har svårt att se att "räddningsverkets verksamhet" skulle passa speciellt bra under "Krisberedskapsmyndigheten"!?
Denna sammanslagning av myndigheter gäller ju på samma sätt "Transportstyrelsen": "Transportstyrelsen bildades 1 januari 2009 genom en sammanslagning av Luftfartsstyrelsen, Järnvägsstyrelsen, Sjöfartsinspektionen från Sjöfartsverket samt Vägtrafikinspektionen och Trafikregistret från Vägverket" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dom kunde väl kört på www.krismyndigheten.se istället
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fantastiskt att se att även myndigheter har förstått värdet av ett "bra" domännamn!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det är skandal att en myndighet lägger en miljon kronor i skattepengar i stället för att försöka finna ett mer kostnadseffektivt alternativ. Vad företag gör när de handlar med domäner är väl en sak, men att använd skattepengar på detta vis är bara för mycket.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att det är bättre att en myndighet lägger 1 miljon på ett bra och passande domännamn än att man lägger samma pengar på en logga, vilket tydligen är ganska vanligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller med. Myndigheter som lägger 100 000-tals kronor för en logga kanske också skulle visas upp på aftonbladet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu tycker jag att båda fallen är skandaler. Tjänstemän som leker upp våra skattepengar. Tycker det är alldeles för sällan man ställer sådant på sin spets - seriöst, när det saknas pengar till så mycket viktigt i vårt samhälle så bränner man miljoner på domännamn och "design". Skrämmande.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hellre att de köper domänen och mailen kommer fram än att.. tja, jag vet inte vad som skulle vara mer kostnadseffektivt i det här fallet. Xamda, vet du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst kan man fundera på namnbytet från Krisberedskapsmynidigheten, men alla som är i branschen benämner dem KBM och kolla in kbm.se ...
Kanske läget att i framtiden kolla tillgängliga domännamn innan myndighetsnamnet beslutas :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Marknadsvärdet är vad folk vill betala för en marknad eller tjänst.
Du kanske har hört talas om lägenhetssituationen i Stockholm eller du bor i Nordkorea där alla har lika mycket och lika bra...? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|