FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
har fått syn på ett och annat program som underlättar för utvecklaren att ta fram dhtml effekter.
det verkar ju jävligt smidigt att använda dessa program för att få fram effekterna så man slipper koda allt för hand (fastän man mkt väl skulle kunna göra det). jag menar, varför tillverka om hjulet igen? spara tid är väl viktigast, samtidigt som man kan modifiera direkt i koden när det behövs. är det så de flesta "front-enders" gör när de ska ta fram effekter? - drop down menues - tooltips - site maps - form validations - andra js effekter jag är lite ny på detta och undrar alltså hur de flesta går tillväga för att få fram lösningar. vet att många kör antingen via opensource templates eller tar fram dem via wysiwyg-program (t.ex. sothink dhtml menu). finns det en enda anledning till att koda from scratch? tar ju jävligt lång tid om man inte gjort det förr och sparat en mall. men även då måste man göra om allt om man ska koda något helt annat. Edit: passar även på och frågar om hur man generellt brukar göra när man kodar annat (php, html, css...). ladda hem open source-templates/använda program för att ta fram (det senare ej för php antar jag) och sedan implementera/modifierar koden? ev. använda framework? (måste förstå rätta tänket...). Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-10-29 klockan 06:10 |
||
![]() |
![]() |
|
|