FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Ska ställa ut på cykelmässan i Jönköping 21-22 nov och skulle behöva ett mobilt bredband för en kortare period. I vanliga fall använder jag min HTC som modem men har ingen lust att ha den ligga framme på mässan. Behöver vara fri datatrafik eftersom den skall vara till för besökaren att surfa i min webbshop och kolla produktbilder m.m. Några förslag? Finns det inte en lag mot ocker? Jag har ju förstås möjligheten att boka trådlöst internet via Elmia-mässan. Kostar ju inte mer 1695 kr + moms för anslutningen + dagskort 600 kr + moms.... OCKER! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett alternativ är att du kör en surfkiosk med en lokal kopia på din site, då behöver du inget internet alls.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Jag använder 3 bredband kontant. 29 per dag, 99 per vecka och 299 per månad vill jag minnas.
Ingen trafikbegränsning vad jag vet. |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
tre har ingen begränsning nej
![]() en annan fördel med att köra en lokal kopia på siten är ju att det går fort att surfa. vilket det kanske inte gör via mobilt bredband. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Senast redigerad av WebboT den 2009-10-27 klockan 09:33 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Comviq Surf, finns att köpa på ICA, 7 eleven, pressbyrååån osv osv, kostar 399kr i butik så får du modem på köpet och 1 dag på köpet, köp en extra dag för 29kr.
Så vid köp i butik = 399+29kr för modem + 2 dagar. Eller köp via nätet 299+29 för modem och 2 dagar. Fast ingen fri trafik, finns inget kontantkort med fri trafik. Annars brukar mässor ha wiiiifiii? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mycket märkligt.. Vi hade en monter på tvåhjulsmässan i Göteborg för några år sedan, då fanns det gratis wifi för utställarna. Vi hade trådbundet nätverk i montern också, kan inte minnas att det kostade särskilt mycket extra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
3Bredband kontant borde väl lösa det. Modem 395, kontantkortet 99kr och sedan 1dags fri surf 29kr. Att bara surfa i en webbutik borde ju inte dra mycket bandbredd då bilder osv cachas.
__________________ Guide om mobilt bredband - http://www.mobiltbredbandet.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var ligger mässan? Elmia har du ju homerun annars med.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|