Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella IQ Medier tråden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-07, 16:19 #31
ensomvet ensomvet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
det där är ett såkallat "lagerbolag" som man köper för att förenkla uppstart av aktiebolag.
namnändringar och andra ändringar kan ta tid och kan även missas att göras osv.

kanske ska tänka till innan man öppnar käften?
Tänkte också innan. Jag förstår också att detta är ett s.k lagerbolag och så snart bolaget registreras i det nya namnet kommer vi att se namn som kommer från Svaret i Skandinavien , men än viktigare saken handlar om betalningsförmågan hos Affiliate nätverken, och i detta fall ligger ett bolag bakom som traditionellt inte fullgör sina betalningsförpliktelser. Detta gäller inte Danmark, utan endast Sverige. Att förneka att Svaret i Skandinavien ligger bakom, förstår jag inte. Frågan är bara hur de tänker ändra sin policy? Är detta inte en viktig fråga för detta forum? Bifogar ytterligare länk från Dagens Media; http://www.dagensmedia.se/nyheter/article16626.ece
ensomvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 10:44 #32
[email protected] pjo@iqmedier.se är inte uppkopplad
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av ensomvet Visa inlägg
Tänkte också innan. Jag förstår också att detta är ett s.k lagerbolag och så snart bolaget registreras i det nya namnet kommer vi att se namn som kommer från Svaret i Skandinavien , men än viktigare saken handlar om betalningsförmågan hos Affiliate nätverken, och i detta fall ligger ett bolag bakom som traditionellt inte fullgör sina betalningsförpliktelser. Detta gäller inte Danmark, utan endast Sverige. Att förneka att Svaret i Skandinavien ligger bakom, förstår jag inte. Frågan är bara hur de tänker ändra sin policy? Är detta inte en viktig fråga för detta forum? Bifogar ytterligare länk från Dagens Media; http://www.dagensmedia.se/nyheter/article16626.ece
Jag förstår verkligen inte varför du länkar till texter om Svaret i Skandinavien när det är våra ägare Media Danmark som betalar ut pengarna till affiliate. Vi betalar ut i tid mot +45 dagar och vi har många affiliatepartners som kan intyga detta. Jag har skrivit det förr och andra i tråden har förklarat det, Media Danmark är våra ägare och där ingår IQ Medier SE samt DK och det är de som sköter betalningarna, vilket vi inte haft några problem med.

Har du själv haft problem med utbetlaning vilket jag högst troligt tvivlar så får du gärna ringa mig eller David Huseby.
pjo@iqmedier.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 10:56 #33
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Kan du förklara ägaren till telefonnummerna?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-08, 11:00 #34
Nykomling

Nykomling

Standard Nyheter

"En som vet"
För andra läsare så kan jag intyga att "en som vet" antagligen är en före detta anställd på IQ Medier som numera jobbar hos en konkurrent.

Vi har inte haft några problem med utbetalningar och kommer inte heller få det nu i framtiden, speciellt inte med vårt nya samarbete med Visma.

Nej tack till 20 miljoner
IQ Medier fortsätter att växa och gå framåt både i Danmark och Sverige. Det har nu gått såpass bra framförallt för danskarna att andra företag fått upp ögonen för oss och för några veckor sedan fick man ett bud på 20 miljoner för att lämna över verksamheten. Det blev dock ett nej tack ifrån IQ Medier DK som fortsätter sitt hårda och fina arbete på affiliatemarknaden.

Detta gav stor uppmärksamhet i grannlandet och därför gjorde TV2 ett nyhetsinslag om just detta. Det finns att se på: http://www.tv2r.dk/reg2005/player.aspx?id=516138&r=5

Survey
I förra veckan kom vi upp med en ny Survey där man kan vinna årets julklapp, Spikmattan. Den fungerar på samma sätt som den förra surveyn med presentkort ifrån H&M eller ICA och det är en leadkampanj på 12 SEK.
Oläst 2009-12-08, 11:06 #35
Nykomling

Nykomling

Standard Svar

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Kan du förklara ägaren till telefonnummerna?
Självklart. Vi samarbetar med Svaret i Skandinavien och de tillhandahåller telefon och telefonnummer till oss i Sverige eftersom vi är ett dansk bolag.
Men som sagt, Svaret i Skandinavien har ingenting med utbetalningar till våra affiliates att göra utan det gör självklart våra ägare (Media Danmark).
Oläst 2009-12-08, 17:34 #36
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av [email protected] Visa inlägg
"En som vet"
För andra läsare så kan jag intyga att "en som vet" antagligen är en före detta anställd på IQ Medier som numera jobbar hos en konkurrent.

Vi har inte haft några problem med utbetalningar och kommer inte heller få det nu i framtiden, speciellt inte med vårt nya samarbete med Visma.

Nej tack till 20 miljoner
IQ Medier fortsätter att växa och gå framåt både i Danmark och Sverige. Det har nu gått såpass bra framförallt för danskarna att andra företag fått upp ögonen för oss och för några veckor sedan fick man ett bud på 20 miljoner för att lämna över verksamheten. Det blev dock ett nej tack ifrån IQ Medier DK som fortsätter sitt hårda och fina arbete på affiliatemarknaden.

Detta gav stor uppmärksamhet i grannlandet och därför gjorde TV2 ett nyhetsinslag om just detta. Det finns att se på: http://www.tv2r.dk/reg2005/player.aspx?id=516138&r=5

Survey
I förra veckan kom vi upp med en ny Survey där man kan vinna årets julklapp, Spikmattan. Den fungerar på samma sätt som den förra surveyn med presentkort ifrån H&M eller ICA och det är en leadkampanj på 12 SEK.
Kommer inte att fortsätta denna diskussion. Allt handlar om att skydda publisher, så att de kan säkerställa sina betalningar. Dagens Media har under lång tid haft Svaret i Skandinavien under lupp. Framtiden kommer att utvisa huruvida Svaret i Skandinavien är inblandade i denna verksamhet eller inte, fram tills dess tar jag min Mats ur skolan, och låter andra spekulera. Vill än en gång poängtera att detta inte rör IQ Medier DK. Dessutom kan jag också med 100 % säkerhet intyga att jag inte under någon tid varit anställd hos IQ Medier.
ensomvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-09, 02:52 #37
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Problemet var väl inte att det skickades i klartext i sig, utan att det gick att få fram det i klartext överhuvudtaget.

Lösenord ska sparas hashade och saltade om det inte finns en väldigt bra anledning att göra på annat sätt. Hashade starka lösenord går i praktiken inte att göra om till klartext och därför måste ett nytt lösenord genereras om användaren har glömt lösenordet.

Om en användare har glömt lösenordet och får det gamla lösenordet bevisar det att lösenorden inte hanteras på ett säkert sätt.
Detta var precis vad jag syftade på i mitt inlägg...

Kan du höra vad dina utvecklare har att säga om saken PJO?

Jag begärde alltså mina inloggningsuppgifter via "glömt lösenord"-funktionen på sidan.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 01:16 #38
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar

Reg.datum: Sep 2008
Jag skulle ha mottagit min betalning från IQmedier under Juni månad, snart är vi inne på Augusti och jag har inte sett en skymt av den. Har jag blivit kontaktad av dem angående det här? Nej! Fick intrycket av att detta företag var seriöst under den tiden jag generade pengar åt dem, nu har jag fått mig en tankeställare.

Vänliga hälsningar,
Webmasterpro
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-18, 13:07 #39
addiction1 addiction1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
addiction1 addiction1 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Jag skulle ha mottagit min betalning från IQmedier under Juni månad, snart är vi inne på Augusti och jag har inte sett en skymt av den. Har jag blivit kontaktad av dem angående det här? Nej! Fick intrycket av att detta företag var seriöst under den tiden jag generade pengar åt dem, nu har jag fått mig en tankeställare.

Vänliga hälsningar,
Webmasterpro
Jag som tänkte registrera mig hos dom, men jag är väldigt beroende av utbetalningar och ska ha mina utbetalningar varje månad, och därför tvekar jag.

Någon som vet vad en vanlig survey ger för provision hos IQmedier?
addiction1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-17, 22:26 #40
Carl G Carl G är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Carl G Carl G är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Skulle uppskattas om någon kan upplysa om hur det står till med IQ Medier i dagsläget, Funkar utbetalningar och tracking som det ska?
Carl G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affiliate, affiliateprogram, annonser, iqmedier, publishers

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017