FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste hålla med Lumax, 50 öre CPT känns extremt lågt. Nästan skrattretande faktiskt. Kan det verkligen vara så? Ligger det på sånna nivåer? Trodde det var mycket högre :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du hittar någon som är beredd att ge mer så är det naturligtvis bättre. Om du tex. kan hitta någon som säljer något inom bandy så är dom säkert beredd att betala mer. Allt handlar ju om hur det hela konverterar. Som ett exempel brände jag på en gång med adwords och fick typ 1000 klick per dag på mina annonser och endast runt 5 kontoansökningar extra per dag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Angående detdär med 50 öre för 1000 visningar.
Måste flika in med att jag var i kontakt med en väldigt stor svensk sajt som jag inte vill nämnda namnet på. De gav mig 50% i med att jag var en förstagångskund och då skulle jag betala 110 kr per 1000 visningar. Detta för en banner i samma storlek och position som annonsen längst upp till vänster på WN's sajt -> Det var SJUKT dyrt. Tänk då 220 kr per 1000 visningar som är den "normala" prissättningen. Frågade vad de hade för klickfrekvens och den låg på cirka 0.01-0.10%. Att ha högsta klickfrekvensen denna sajt kommit upp i, dvs 0.10% skulle alltså kosta 220 kr per klick. Ojojoj. Jag skulle säga att en tjuga för en 468x60 i grymt bra position är bra pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
DI.se tar 50 öre per sidvisning: http://www.pinknews.com/dise/images/...ta_dise_09.jpg
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Allt har med konvertering att göra, jag tex. skulle aldrig betala mer än max några kronor per 1000 sidvisningar för min produkt som är webbkonton som gratis och reklamfria. OM jag däremot säljer något för några hundra tusen med en vinst på kanske 20-40 000kr så kan jag mycket väl tänka mig att annonsera på en relevant webbsida för min produkt och är då naturligtvis beredd att betala därefter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|