FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag håller på och försöker få Openx att räkna klicks för en flashbanner. Flashbannern fick jag av en kund som jag bad lägga in clickTAG variablen i sina banners. Men när jag sedan la upp bannersen på webbsidan så gick det inte att klicka på dem. Eller det går att klicka på dem, men det händer inget. Misstänkte nåt fel med clickTAG:en och när jag tittade på Actionscriptkoden så hade de inte lagt in clickTAG:en enligt den metod som Adobe beskriver och Openx använder. Så jag försökte ändra på koden själv för att se om det var det som orsakade problemet. Men jag är en total nybörjare på både Flash och Actionscript så jag vet inte om jag gör det rätt. Så här gör jag: Letar upp kodstycket där kunden lagt in clickTAG koden. Den koden ser ut så här: function getClickTag():String{ for (var key:String in root.loaderInfo.parameters) if(key.toLowerCase()=="clicktag") return root.loaderInfo.parameters[key]; return ""; } clicktag_mc.buttonMode = true; clicktag_mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,func tion():void { navigateToURL(new URLRequest(getClickTag()),"_blank"); }); Detta är ett kodstycke jag har sett på flera ställen när jag har googlat runt. Ersätter detta med det som står i dokumentationen för Openx: on (release) { if (clickTAG.substr(0,5) == "http:") { getURL(clickTAG,clickTARGET); } } Sedan när jag försöker exportera filen till en .swf får jag felmeddelandet: Description: 1087: Syntax error: extra characters found after end of program Source: on (release) { Förstår inte vad det är för extra characters de kan mena. Får detta felmeddelande alltid när jag kopierar och klistrar in on (release) koden, även om jag kopierar in det i en helt ny fil som inte innehåller nåt annat än koden. Jag inser att jag grovt kan ha missförstått nåt eftersom att jag inte kan Actionscript utan bara använder mig av mina övriga programmeringskunskaper, men är det nån som ser vad som kan vara fel? Senast redigerad av opik den 2009-10-18 klockan 16:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det ett par dagar sedan du postade, men den första clicktag-koden är för Actionscript3 och den andra är för Actionscript2, så den andra fungerar inte i Actionscript3.
Senast redigerad av Urme den 2009-10-23 klockan 16:30 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|