FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gjorde export/import via phpMyAdmin. Själva importen gjorde jag inte med via fil, utan jag bara klistrade in 'insert into...'-raderna direkt i SQL-kör-fönstret i phpMyAdmin.
Men jag tror inte felet ligger i datat. Jag testade nämligen att skapa ett par nya poster via ett formulär INNAN importen. Sökning efter åäö funkar i FF men inte IE, så jag tror att felet ligger kommunikationen mellan klienten (webbläsaren) och servern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
IE8: Gå upp i menyn: Sidan -> Kodning FF: Gå upp i menyn: Visa -> Kodning SÄger både IE och FF UTF-8? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det ett POST eller GET formulär. Om det förstnämnda, vad har formuläret för enctype?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så här ser formuläret ut:
<form name="minForm" accept-charset="UTF-8"> <b>Sök:</b> <input type="text" id="txt1" onkeyup="showHint(this.value)"> </form> Jag har även testat att explicit välja POST eller GET, men det hjälpte inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan det att göra med Ajax? Mycket av koden är hämtad från detta exempel: http://www.w3schools.com/php/php_ajax_suggest.asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur kommer det sig att iso inte skrotas... UTF-8 borde vara det förvalda alternativet jämt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|