FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
I slutet på månaden ska vi ut med firman och fira på en nattklubb i Stockholm! Hur ligger det till när detta ska redovisas? Vilket konto kan jag redovisa detta på? Tacksam för snabba svar. mvh Smyrnov |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Intern representation är tillåtet att dra av. 90 SEK+moms/person och tillfälle, sprit är fullt ut avdragsgillt som för annan förtäring.
Konto 7631 för den adragsgilla delen och 7632 för den del som överstiger det avdragsgilla beloppet. Det finns även möjligtere att dra av ett högre belopp för personalkonferenser minns inte riktigt beloppet men har för mig att det är ytterliagre 180 SEK+ moms. Gäller representationen försäljningsrepresentation så är det ett 6070 konto (6071 respektive 6072), men jag tolkade det som dettavar en intern personalrepresentation. Kika på BAS-kontoplanen på http://www.bas.se Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-11 klockan 19:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett tips för att i någon mån mjuka upp dessa regler är att om man har en längre konferens typ heldag så får man bjuda på flera olika mål, typ kaffe, lunch, eftermiddagskaffe, middag. Beloppsgränsen gäller per mål. Men ibland kan serveringen bli försenad så att allt kommer på en gång...om ni förstår vad jag menar. Har nog inte bäring på ert nattklubbsfirande men kan vara tillämpbar i andra sammanhang.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|