Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Speldator

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-11, 21:39 #1
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Att köpa en laptop som speldator när man har en begränsad budget är ingenting jag någonsin skulle rekommendera. Du får mindre för pengarna helt enkelt...

WoW duger inte på vilken dator som helst heller. Det är mycket mer resurskrävande än vad som rekommenderas på kartongen. Med patcher på upp till 1GB för att få spelet up-to-date påverkar tyvärr även kravet. Innehåll, funktioner och effekter läggs kontinuerligt till i spelet för att det ska kännas nytt och kul för de som spelat länge. Det är inte kul att spela om man ligger på 15-20fps och det hamnar man lätt på med fel komponenter i burken.

En annan sak att tänka på är att expansionen som kommer "snart" kommer ha andra systemkrav än tidigare. Du kan läsa sista frågan i denna FAQ.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-11, 22:14 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Datorn från Netonnet kommer att fungera bra till WoW och CS.

Jag hade köpt datorn som heter HP Pavilion d4595se, AMD Athlon 64 X2 5000+ Dual Core, 2048MB RAM på http://www.zave.se. Jag spelar själv på en sådan ibland och den klarar samma spel som min fyra gånger så dyra Dell.

Du hittar den via menyn Kampanj/Rea. Sidan är i frames, så det blir knasigt med direktlänk tyvärr.

Deras butik ligger ett stenkast från mitt kontor så jag har köpt mycket prylar där. Det går även att beställa via nätet. De säljer begagnade datorer med garanti.

Den datorn kostade 16000-18000 kr när WoW var ett nytt spel. Så den klarar WoW och liknande spel med råge. Den fungerar även till nya spel, men då med lägre grafikinställningar.

Det blir normalt billigare att köpa en äldre dator och att byta ut den efter några år, än att köpa en "framtidssäker" dator och betala för ny och dyr teknik som man tror sig behöva i framöver. Eller köp två på en gång, så kan din son köra LAN hemma med kompisar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 08:18 #3
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Nu har jag fått hem grabbens nya dator, väntar på att Windows 7 skall komma under dagen.

Pröjsade 5995 kr + 1000 kr för Windows 7 hos billigteknik.se genom Traderas veckokampanj .
Kändes som ett bra erbjudande.

Modell HP Pavilion M Elite Series m9462ru Stationär dator

- [2,4GHz AMD Phenom™ QUAD X4 9750] 4x kärnig processor - Kraftfull!

- [NVIDIA® GeForce™ 9800 GT] med PureVideo® HD-teknik 1024 MB dedikerat minne (1GB), upp till 2303 MB (Bra för spel och multimedia)

- Blu-ray-spelare med DVD±RW Brännare, Dubbla Lager 8,5GB med LightScribe

- 2xDVI: HDMI via DVI/HDMI-Adapter, medföljer, VGA via DVI/VGA-Adapter

- 1280 GB Hårddisk (1,28TB)

- TV (analog and DVB-T) tuner card

- HP fjärrkontroll

- 4GB Ram

- WIFI Trådlöst nätverkskort 802.11 b/g/n (N-Standard för maximal räckvidd och snabbare överföring)

- Minneskortläsare 15-in-one (4 Slots)

- 6xUSB 2.0, firewire

- High Definition Audio 7.1
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017