FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag verkar inte kunna komma åt TPB just nu. Firefox säger "Anslutningen misslyckades" och kommandot ping påstår "Anslutningen misslyckades". Min ISP är Telia.
Har någon annan liknande problem? Kan det vara något tillfälligt eller skall det tolkas som att etablisemanget lyckats fimpa TPB på något sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
please leak piratebay prefix 194.71.107.0/24
Sven OXXf KaXXXis sven at cyberbunker.com Tue Oct 6 11:41:26 UTC 2009 * Previous message: Practical numbers for IPv6 allocations * Next message: ISP customer assignments * Messages sorted by: [ date ] [ thread ] [ subject ] [ author ] we currently announce 194.71.107.0/24, unfortunately some of our carriers have been threattened by the illegal entertainment kartell mafia and dont really feel like relaying this prefix for us. if you do have this prefix over one of our peerings as i know many of you do, feel free to accidentially leak it to the rest of the world until something better is worked out :P (in a later stadium the old DCP AS is planned to be behind AS34109 again on its own, this is a temporary workaround) origin: AS34109 (CB3ROB / CYBERBUNKER) prefix: 194.71.107.0/24 action: leak :P if you want to "pick up" the piratebay prefix for your eyeballs you can do so by setting up peering with us at NL-IX (noc at cb3rob.net) or obtain it from several of our larger peers. -- Sven Olaf Kamphuis CB3ROB DataServices Phone: +31/87-87XXXXX9 Skype: CXXXOB MSN: XXXXX C.V.: http://www.linkedin.com/in/cb3rob Confidential: Please be advised that the information contained in this email message, including all attached documents or files, is privileged and confidential and is intended only for the use of the individual or individuals addressed. Any other use, dissemination, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. Senast redigerad av patrikweb den 2009-10-06 klockan 17:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Men ja det är TSIC (1299) som inte tar emot prefixet. Funkar från andra ISP.
Om du nu måste nå TPB kan du köra via min publika VPN (PPTP) 91.90.25.226 ipred / ipred så når du. Senast redigerad av patrikweb den 2009-10-06 klockan 17:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Jag har möjlighet att annonsera det prefixet till Telia och TSIC så du når det native, och alla övriga Telia kunder. Men just nu är läget så att jag inte känner för att dra igång mer bråk med vissa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dechiffrerat betyder det att det finns Internetleverantörer som inte vill vidarebefodra Pirate Bays trafik, så just nu finns det ingen koppling mellan Telias nät och Pirate Bays.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Nu finns det det igen, jag var snäll.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver inte komma åt TPB, men tyckte det var konstigt att inte kunna läsa deras blogg. Men det är bra att veta vad det hela beror på...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För dem som vill veta är det dött mellan Blixtvik och TPB också.
Kan inte så mycket, men tycker det ser ut att routas i cirklar. http://pastebin.com/fbf8c188 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Telia adsl
Pinging thepiratebay.org [194.71.107.15] with 32 bytes of data: Reply from 213.248.77.213: TTL expired in transit. Reply from 213.248.77.213: TTL expired in transit. Reply from 213.248.77.213: TTL expired in transit. Reply from 213.248.77.213: TTL expired in transit. traceroute studsar mellan telia och banhof http://pastebin.com/f4d5d3458 Senast redigerad av micze den 2009-10-07 klockan 07:51 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|