FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Jag har en reklambild i vänster colum på min sida. Bilden är inlagd som bakgrund i css filen. Hur gör jag för att göra den länkbar direkt i css filen? Tack på förhand. EDIT. Om någon kan döpa om tråden till "bild" och inte "bil" så vore det bra ![]() Senast redigerad av xciso den 2009-10-05 klockan 18:33 Anledning: Felstavning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du får skapa länken i html-filen.
I CSS-filen kan du bara ange utseendet på länken/bilden, inte skapa länkar av olika element. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skapa en länk (a-tag) som har 100% width och height av sitt parent element (wrapper diven som bakgrunden ligger i)
Det kommer "göra" bilden klickbar, till funktionen iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hoppas jag har fått med allt i koden nedanför. På det här sättet gör du hela området som DIV:en utgör klickbart. Om bakgrundsbilden fyller hela DIV:en så funkar detta exempel utmärkt. Fyller inte bilden/bakgrunden hela DIV:en så kan du trixa lite med höjd- och breddprocenten, samt kanske köra lite margins och paddings m.m.
HTML <div class="title"> <a href="index.asp"></a> </div> CSS .title { width: 800px; height: 200px; background: url(rubrikbild.jpg) no-repeat; } .title a { display: block; height: 100%; width: 100%; } Senast redigerad av kw_wasabi den 2009-10-05 klockan 23:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför inte bara
HTML <a href="index.asp" class="title"></a> CSS .title { display: block; width: 800px; height: 200px; background: url(rubrikbild.jpg) no-repeat; } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tusen tack..
![]() Funkade precis som jag ville.. Att jag inte fått detta att fungera förut är konstigt/dåligt/slarvigt.. Åter igen.. TACK! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|