FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som vissa kanske vet så har jag tjaffsat lite med galningarna MAQS + Danowsky.
Nu har det gått så långt att dom både kommer lämmna in en stämmningsansökan. 1.3 "Filmbolagen yrkar att PatrikWEB skall förpliktas ersätta Filmbolagen för rättegångskostnader med belopp som kommer att anges senare" Frågan är har dom rätt att yrka och få igenom det? Dom begär ett Interimiskt förbud precis som med BI (Black Internet). Andra frågan är hur långt jag kan gå och dom kan kräva det? Om jag stänger ner sidan när TR informerat mig om stämmningen och begär ett svar. Kan dom då fortfarande kräva ersättning då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Enligt vilken lag eller prejudicerande dom anser de att du har skyldighet att vidta några åtgärder?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
"Medverkan till intrång i uppehovsrätter" Alltså för jag transiterade TPB.
"Slutligt och interimistiskt vitesförbud enligt 53b § uppehovsrättslagen" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mitt tips är att ringa ditt försäkringsbolag och börja få tillbaka pengarna genom att nyttja rättsskyddet.
Om du inte har något, så teckna ett! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Om du förlorar tvisten så får du betala dina och motpartens rättegångskostnader. Förutsatt att motparten kräver dig på över ett prisbasbelopp (tror jag det var) i skadestånd. Är beloppet lägre så står vardera parten för sina kostnader, oavsett vem som vinner eller förlorar. På det du skriver så verkar det inte som om de kräver dig på skadestånd, utan att de vill tvinga dig att stänga ned en webbsida. Hur det fungerar i sådana fall vet jag faktiskt inte.
Du kan maila tingsrätten och fråga vad som gäller rent allmänt. Det kostar dig ingenting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
"Det är musik- och filmindustrin som genom hot om rättsliga följder nu har fått internetoperatörerna att vända The Pirate Bay ryggen. I onsdags drog sig den svenska operatören PatrikWeb ur som leverantör."
http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_3607559.svd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tråkigt tycker jag! Heja Patrik!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag trodde utpressning var olagligt. Dags för en motstämning?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Haha, att hota med att gå till rättegång faller inte under utpressning ifall du trodde det? Bra att det börjar hända saker på det här området.
![]() |
Svara |
|
|