Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilka regler gäller (för LtD)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-29, 18:11 #1
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Standard Vilka regler gäller (för LtD)

Filar på en idé som går ut på att bedriva rådgivande verksamhet i Sverige, riktad mot konsumenter inom alla Europeiska länder. Siten i sig kommer att vara placerad på en svensk server och den fåtaliga personalen kommer också vara baserad i Sverige, men företaget blir med sannolikhet ett engelskt Ltd. Rent konkret utförs alltså tjänsten här. Påverkar det bokföring eller skatt i övrigt, då kunderna är bosatta i andra länder?

Och vidare, om t.ex. jag har en svensk verksamhet med Engelskt Ltd, men arbetar på detta sätt mot den engelska marknaden, blir det då någon skillnad i redovisningen? Eftersom tjänsten utförts i Sverige menar jag att det ändå inte bör bli någon skillnad. Dock måste man väl som regel skatta i det land där man är verksam, hur nu detta definieras. Men jag är långt ifrån en expert i frågan, varför jag frågar er som ÄR det :-)

Jag har kollat tidigare trådar men inte lyckats hitta något; finns det en bra tråd som besvarar detta tar jag tacksamt emot en länk och ställer mig i skamvrån.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-29, 18:15 #2
Flitig postare

Flitig postare

Vidare vet jag att det är en hel del medlemmar här som har ett engelskt Ltd-bolag (och jag har hört diskussionen om Ltd vs AB tusen ggr, så den är inte intressant...) och jag undrar nu om de löpande kostnaderna för er som inte har verksamhet i England. Dvs. hur mycket blir er effektiva årskostnad för att driva detta? Jag tänker då på att ni måste ha en revisor t.ex. även vid "nolltaxering" antar jag?
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017