FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har sedan ett antal månader tillbaka arbetat på en väldigt unik idé som kan förändra vardagen för otroligt många i Sverige och övriga länder samtidigt som det går att tjäna mycket pengar på. Är ingen programmerare själv så försöker hitta en driven IT-entreprenör som har goda kunskaper inom PHP-utveckling för att ta fram webbtjänsten.
Det är ett koncept med mycket potential och inom en helt orörd marknad. Ni som kan programmering men hela tiden väntat på en storslagen idé, this is it, och jag behöver en seriös och driven programmeringspartner som jag kan lita på och som tillsammans med mig går in helhjärtat. Skriv till mig ni som är intresserade och har tid att lägga ner på något som kommer att generera höga intäkter. Kunskaper ni måste besitta: - PHP/MySQL - Javascript/Ajax/jQuery - CSS/(X)HTML - Bra med viss design huvud - Implementering av betallösningar Jag bor i Stockholm och föredrar att vi bor i samma stad. Senast redigerad av geeko09 den 2009-09-26 klockan 01:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Berätta gärna lite mer
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ta ett lån då och anlita en programmerare så får du 100% vinst själv.
Om nu detta projekt ger garanterat höga intäkter. Varför dela med sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du behöver nog lägga ned ca 200-500 mantimmar på att utarbeta en vettig affärsplan (om ditt koncept är så unikt och nydanande som du skriver). En idé utan en dokumenterad genomförandeplan är inte mycket värd. Om inte så blir det nog svårt att få någon att ta risken att lägga ned 2000-3000 mantimmar på att bygga upp en webbplats på egen risk. Se min signatur för mer info. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-26 klockan 01:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min webbplats har inte tagit så många mantimmar att bygga, vi snackar snarare den tid du beräknat för affärsplanen. Dessutom så gör vi (inom ramen för mitt vanliga arbete) ett införande av ett affärssystem med förstudie och anpassningar inom ramen för din tid för att arbeta fram en affärsplan. Geeko09 har sannolikt en bra spec på plats så för en rutinerad utvecklare så tar det inte många veckor på heltid att få ihop det. Ska du däremot börja inkludera allt från att kläcka idén, ev marknadsundersökning, specning, kontakt med externa parter etc etc så kan vi börja prata om de 12 månader du syftar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Enligt min erfarenhet bör man nog ha en idé som tar minst 200 tmmar att dokumenetra för att den ska vara värd att lägga ned tid på att bygga upp ett företag kring. Men det är som sagt MIN erfarenhet. Jag har varit med och byggt upp en affärsplan där vi var tre stycken som jobbade med den och min egen tid uppgick till över 1000 mantimmar under ca 18 månaders tid, vad de andra la ner för tid vet jag inte men det var troligen i samma storlek. Det blev en mycket bra affärsplan, men tyvärr stupade hela projektet på personkemin som gick åt skogen i teamet. Affärsplanen har visats för investerare och de säger alla att den var utmärkt och samma affärspakln kan användas igen om man byter ut och bygger ut teamet. Själv har jag dock varken finanser eller den mentala orken att göra det. Det kräver mycket arbete med att bygga upp en företag i den storleksordningen. Min erfarenhet är att alltid börja med att se till att man har ett bra team som har en samsyn om hur affärer ska bedrivas i vid mening och att man har en grundläggande samsyn i målbilden och visionen innan man går vidare i nästa steg. Mna bör dokumentera varje steg med ett "letter of intent" så alla "tvingas" tänka igenom vad man vill och man sätter då även fokus på viktiga problemområden som måste lösas för att nå framgång. Det var med andra ord inte affärsplanen i sig som var ett problem utan teamets inneboende personlighetskonflikter och olika syn på hur affärer ska bedrivas över huvud taget. Därför anser jag det viktigt att fokusera på de frågorna tidigt i projektet. Min syn är att man ska vara väldigt öppen gentemot investerarna och fråga dem om råd och dåd, det är ju trots allt deras pengar man handskas med. Investerarna är ju oerhört viktiga för ett företags start och expansion, det är viktigt att man får dem med sig. Man kan aldrig lura investerare och tro att de "förlåter" det eller att man har inställningen att "de-får-väl-skylla-sig-själva-som-investerade-i-företaget". ledningsgruppen som utformar affärsplanen bör inte vara för stor, 4-5 personer tycker jag har funkar bäst, viktigt är oxo att alla i ledningegruppen har olika kompetenser, så de kompletterar varandra och var och en gör det denne är bäst på samt att man kan överbrygga de enskildas brister. Om alla i ledningegruppen har samma kompetenser så kommer de att slåss om utrymmet och det finns risk att det blir massor med svårlösta konflikter. Storleken på ledningegruppen är vettig oavsett om företaget har 2 eller fler anställda som jobbar i verksamheten, det är bara bra att ha fler som hjälper till att utforma konceptet så man redan i tidiga faser får in konstruktiva synpunkter. Vidare ska man vara öppen inom "ledningsgruppen" som utformar affärsplanen, alla i den gruppen är en del av hela konceptet och man måste stöta och blöta hela pocessen till den sitter som en smäck, det tar tid, mycket tid, och det finns inga genvägar till framgång, bara hårt och enträget arbete. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-27 klockan 12:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Visar inte detta på att man borde ha en viss "Just do it" mentalitet i uppstarten av ett nytt företag? Hade ni testat att på riktigt arbeta tillsammans utifrån er grundide och ständigt utvecklat er affärsplan hade ni sluppit förlora så lång tid som endast var planering.
Ska företaget bedriva verksamhet på webben är detta ännu mera sant. Det är hur enkelt som helst att testa sin ide i liten skala och sen bygga en hållbar affärside allt eftersom (se på twitter, google, youtube och massa andra jättar). MVH Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Nej, knappast, då hade vi inte ens vetat vad vi skulle göra i bolaget eller hur det skulle organiseras, hur vi skulle nå kunderna, vilka kunderna skulle vara o.s.v. Just-do-it förutsätter att du redan har gjort allt grundarbete med planering och fokusering annars blir det som om du skulle åka ut till arlanda på affärsresa, men vartdu ska åka har du ingen aning om..... Behöver jag säga mer....? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|