FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
kanske skulle tillägga att jag var lika frustrerad som du, innan jag förstod att det mitt eget fel. Senast redigerad av WebboT den 2009-10-20 klockan 06:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det kan ju vara så att annonsen ser väldigt lovande ut och därför genererar många klick men sedan så håller inte erbjudandet fullt ut när man väl kommer till annonsörens sida varför man avstår från att gå vidare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Utan att diskutera enskilda fall så tror jag att Paginas identifierar Googles största problem i dagsläget. Google var en gång i tiden det lilla trevliga företaget med devisen ”do no evil”. Idag är Google-organisationen mer att jämföra med en gammal öststat. Ett gäng tjänstemän sitter och fattar beslut, utan att det framgår på vilka grunder eller varför. När någon klagar så ignorerar man personen och hänvisar till den tjocka "lagboken" som säger att öststaten Google alltid har rätt. Med rätt kontakter kan man däremot tumma på reglerna och skapa sina egna villkor. Allt går att lösa bara man känner rätt personer. Rätt personer känner man om man tjänar eller spenderar tillräckligt mycket pengar via Google.
Själv har jag endast bra erfarenheter av Google. Men jag tror absolut att det finns ett grundläggande problem som Google måste lösa. "With great power comes great responsibility", som Stan Lee och Spindelmannen så fint uttrycker det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
haha spindermannen.. :P
iallafall gustav har en väldigt bra poäng. och jag har även jag haft vänner/kunder förr som haft liknande problem som pagina. Gått ifrån andra reklam lösningar på en redan stor site och sedan bytt till google och då gått med förlust på ca 1 månads intäkter. Ett bra exempel är ju en film trailers site som jag själv var aktiv i. Efter att någon hade lagt till länkar till sina torrenter på thepiratebay till trailers på vår site så fick vi smisk av google. det är ju inte direkt så att vi kan påverka vad andra gör med sina sidor och med sina "inlägg" som man kan kalla en torrent uppladdning. men men.. det kommer nog en uppstickare om några år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Jag håller med om det mesta i tråden, men mycket beror på att googles volym är för stor, man kan inte ge tid/support i specifika småärenden, man har varken tid eller resurser för det utan man måste ha ett automatiskt system för alla kontons vara eller icke vara generellt. I vissa fall kan man göra undantag naturligtvis.
Känns faktiskt inte troligt om åtminstone jag får gissa, om google skulle anställa den supportpersonal som skulle behövas för att granska alla konton på ett rättvist sätt skulle allas intäkter minska dramatiskt. Tänk på att Google idag fungerar precis som man målmedvetet har lagt upp det hela, det är ingen slump att det är som det är. Senast redigerad av Danielos den 2009-10-22 klockan 13:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det företaget som inte har råd att ta hand om sina kunder är ute på hal is, och Google är inget undantag. (Det är iofs många företag som resonerar som du, alla telefonbolag till exempel. Men det är ju knappast en förmildrande omständighet.) Det som den första posten handlar om och det som tråden handlar om, det är bekräftelse! Postarens kompis efterlyste någon typ av kommunikation, varför han hade blivit avstängd. Hur svårt kan det vara?? Varför kan Google helt plötsligt inte klara av detta med e-post? Hade Google varit lite smarta så ser dom till att anställa folk så dessa situationer inte uppstår. Sen hade postarens kompis sagt, "fasen!! Google är ju super!! Man får värsta grymma supporten!!" till alla sina kompisar och varken han eller någon i hans bekantskapskrets skulle någonsin överväga ett annat annonsnätverk. Så... ser man inte den affärsmässiga potentialen i att ta hand om sina kunder så kanske man inte ska ha några kunder. !!! Tänka sig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Om det är trams så har tusentals människor helt fel, ta gärna en titt på denna tråd:
http://www.wn.se/showthread.php?p=20327070#post20327070 Frågan handlar inte om åsikter om vad som är rätt eller fel eller hur man ska göra eller inte göra, det handlar mer om att man sätter upp en hållbar affärsplan och sedan följer den, sedan att en viss procentsats (som man sedan har räknat med) förkastar ens plan helt (som du har gjort), är något som helt ingår i planen. Det känns som att du inte förstår alla aspekter i Googles agerande eller affärsidé som företag. Google tvingar sig inte på någon, och den som vill vara med i leken måste sedan leken tåla. Du tyckar kanske att Google inte agerar som man BÖR göra, men Google fungerar faktiskt i många aspekter bra mycket bättre än vad det borde fungera. Senast redigerad av Danielos den 2009-10-22 klockan 22:21 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte ngn här kan svara för Googles arbetsmetoder, endast dom själva. Men jag håller helt klart med om att dom bara kör över folk utan förklaringar. Det visades klart å tydligt i början med Adsense där dom inte hade förutsatt massa olika olyckliga situationer, utan bara skickade sitt standardmail när man blivit bannad.
Idag har dom säkert bättre kontroll på det hela, kan man hoppas. Jag vet iallafall att jag fick svar från dom när jag mailade om felaktiga klick (son till familjemedlem som klicka hej vilt på en annons, 7 år) och dom drog av dom klicken. Det med hög CTR kan faktiskt stämma, för jag vet själv att ett första konto blev fryst eftersom det klickades mkt, men annonserna var så riktade och hela den sajten var så nischad att annonserna helt klart var lockande för besökarna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|