FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har PTS ändrat sig, http://www.idg.se/2.1085/1.255130/pt...-om-bankforbud
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det var väl ganska väntat. Tycker förslaget var oerhört korkat men samtidigt är det minst lika korkat att dra tillbaka förslaget enbart på grund av nämnda namninsamling. Förmodligen är det inte hela sanningen även om Binero sett till att få en hel del gratisreklam på detta vis... Lite fult kan man tycka.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-28 klockan 14:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
PTS har inte pudlat enbart pga namninsamlingen, utan snarare pga det kompakta motstånd som kommit från många olika håll och förmedlats till dem på många olika sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som EvaF skriver, det finns nog beydligt mer än namninsamlingen bakom det ändrade beslutet, även om den givetvis påverkat.
Jag kan inte förstå varför det dskulle vara korkat att ändra ett korkat beslut... Det visar snarare på en förmåga att ta till sig kritik och att man lyssnar från PTS, även om man inte givit upp denna idé helt.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är även min uppfattning att Binero skulle kunnat ha tagit betydligt fler "gratispoäng" än vad de gjorde kring naminsamlingen. Jag tog bla själv emot ett nyhetsbrev från sajten som inte ens innehöll ordet "Binero" och anser att de lyckades balansera bra mellan vad som var nödvändigt som sajtinnehavare och initiativtagare och vad som var "onödigt mycket". Sen "skulle det inte förvåna mig det minsta" om denna fråga bearbetats på väldigt många olika plan från lika många håll, varav namnbank.se starkt bidrog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
PTS brukar fatta rätt vettiga beslut och föregående skrivelse i ärendet gjorde mig upprörd. Att de nu tagit sitt förnuft till fånga är bara positivt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När det gäller Bineros engagemang så är det klart att många "andra" webbhotell känner att det är mycket "Binero" och PR - och att där ligger anledningen mer så än att jobba för PTS ändrade beslut (även om bägge ligger dem varmt om hjärtat).
Själv kan jag bara reta mig på att jag själv inte kom på iden både för PR och den goda andan - för jag tycker det var skitsmart av Binero och de är attans duktiga på dessa saker - om jag ser det från ett PR och marknadsföringsperspektiv. Bara att säga grattis. Tycker till och med att jag ser en ökad volym av .se domäner som beställts hos Binero -jämfört med andra under denna lilla period. Tror det har helt med detta att göra. Beslutet i sig kom absolut tack vare kompakt motstånd - inte bara namnbank och Binero. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|