FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bara för att man kanske gjort en registrartransfer av sin "sista"" domän ut från dem, så kan ju faktiskt användarkontot fortfarande vara aktivt och därmed anses som kund - av vissa, medan andra kanske eliminerar tomma konton ganska omgående. Jag vet inte om det är i närheten av din fråga, men har erfarenheter av liknande synsätt av registrarer tidigare. Skulle detta inträffa så är det en aktiv uppsägning av "kontot" som är lösningen skulle jag tro. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag ser ingen som helst skillnad på det och de mail om körkortsfrågor, kokböcker och annat (och för den delen penisförlängningar eller bantningspiller) som dagligen fyller min spamlåda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo förresten, det är klart jag ser skillnad på penis-spam och det som skickades igår, men min poäng är att ett företag som vill ses som seriöst, och som dessutom verkar i "internet-branschen" borde veta bättre än att skicka ut mail planlöst till alla mailadresser som de råkar ha tillgång till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, inte för ett enskilt mail. Men oönskade, obeställda mail från företag man inte är kund hos är spam oavsett om det gäller en politisk kampanj eller direkt försäljning. Som företag bör man ha koll på vilka som är ens kunder och vilka som inte är det. Jag tror inte för ett ögonblick att bara min mailadress ligger kvar i något register "av misstag".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
hur går det för spermabanken.se ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag håller däremot fast vid att det är spam och att företag som skickar spam förtjänar lite skit. Tack Kjette förresten för att du tog bort mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En av Sveriges absolut mest meriterade och kunniga inom domännamnsjuridik, Petter Rindforth, ger sin syn på PTS beslut - jag anser att det är mycket läsvärt - oavsett vilken åsikt man har i frågan:
http://www.namnbank.se/senaste-nytt/#9 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
r.i.p tidbank.se
|