FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Options -Indexes är ok att ha med.
Det var inte så att du skrev över en .htaccess som hör till WP? (Och som i så fall borde ha legat direkt under public_html.) Sätt ^ före och $ efter de gamla, t.ex. ^gammal1$ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får det inte att fungera tyvärr. Nej det finns ingen .htaccess i min wpinstallation från början. Endast den som redan låg där när binero kontot skapades
Kod:
Options -Indexes Options +FollowSymLinks RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^/post/2009/09/13/Anvand-jQuerys-EndsWith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-ASPNET-andrar-ClientID.aspx$ http://dattaproffs.se/2009/09/13/anvand-jquerys-endswith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-asp-net-andrar-clientid/ [R=301,NC,L] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du har dubbla Options, du lägger "-Indexes" efter "+FollowSymLinks"
Du skall även ha WP's egna .htaccess, har du inte WP installerat än så lägger WP till sin kod under. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, tack.
Men jag laddade hem WP från deras hemsida och laddade upp och installerade, men det finns ingen .htaccess med i det paketet? Måste jag ladda hem den nånstans ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den skapas av Wordpress automatiskt när du ställer in hur permalänkarna ska se ut.
Så här ser det ut vilket du kan klistra in i den du redan har: <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med andra ord, lägg in följande sist i den .htaccess du har nu:
Kod:
# Följande rader är för WP: RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] De två RewriteCond kontrollerar så att URL:en inte går till en existerande fil eller katalog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen, jag känner mig helt tappad alltså
![]() Kod:
Options +FollowSymLinks -Indexes RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule /post/2009/09/13/Anvand-jQuerys-EndsWith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-ASPNET-andrar-ClientID.aspx http://dattaproffs.se/2009/09/13/anvand-jquerys-endswith-for-att-slippa-ha-din-javascript-kod-i-html-dokumentet-nar-asp-net-andrar-clientid/ [R=301,NC,L] # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress Tack snälla för all hjälp. *EDIT Ska tilläggas att jag nu har fått en .htaccess i roten på min wpinstallation och det är i den jag har det där. Senast redigerad av PHREDATOR den 2009-09-18 klockan 14:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet är nog slashen före post.
Hela .htaccess: Kod:
Options +FollowSymLinks -Indexes RewriteEngine On RewriteBase / # Redirect av gamla bloggen: RewriteRule ^post/2009/(.*).aspx$ http://dattaproffs.se/2009/$1/ [R=301,NC,L] # Följande rader är för WP: RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] Senast redigerad av BjörnJ den 2009-09-18 klockan 14:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Underbart!
Tack alla för bra svar och speciellt till Björn för ett underbart tålamod ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|