Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur paranoid bör man vara för Google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-13, 21:58 #1
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Standard Hur paranoid bör man vara för Google?

Jag har noterat att många börjar vända sig lite mot Googles dominans på allt från mail (gmail är väl ganska dominant?) till sökmotormarknaden. Hur rädd bör man egentligen vara om man t.ex. "gör affärer" med Google genom Adsense?

Jag har aldrig varit speciellt paranoid för varken Microsoft eller Google men nu när jag letar efter ett/flera bra webbaserat alternativ till Outlook som syncar till min telefon så har jag också börjat fundera på hur mycket man information man egentligen vill ge Google.

Säg att man som jag letar efter en leverantör för mail, kalender, uppgifter, (inköps)listor och kontakter och dessutom använder Google som sökmotor. Skulle de vilja skulle de ju i så fall ha stenkoll på mitt liv. Men finns det några alternativ? Vad jag letar efter är en bra "outlook online"-tjänst som syncar till en nokia s60.3-telefon. (Jag kan till och med tänka mig och byta för att få det att funka) Google har väl någon app man kan hosta själv, är det ett bättre alternativ?
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017