FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om du gör det efter en hel vecka så kommer garanterat 99.5% av kunderna vara helt iskalla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Frågan är om det inte är bättre att inte ha inloggning alls i sin e-handel än att jobba med sådana här erbjudanden
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Sjukt bra funktion, den hade jag gärna haft! Detta måste jag undersöka för att se vad jag kan hitta på
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Eller varför inte bara påminna utan något rabatterbjudande?
Kan ju vara värt att börja i den änden och se om det ger någon ökad avslutsfrekevens... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Läste denna tråd, hittade en övergiven varukorg, skickade en rabattkupong och fick hem ordern.
Nu gäller det bara att automatisera. Ser dock att många använder sina varukorgar som "önskelistor" snarare än som något de ska beställa på riktigt. Tror jag ska skicka ett erbjudande istället för en rabattkupong i framtiden. Typ köp ngot extra billigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
På tal om önskelistor så finns även den funktionen inbyggd i Presta, att kunder kan skapa önskelistor, man kanske kan göra något med den också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använder man Magento så finns det en extension Abandoned Carts Alerts Pro @ http://www.magentocommerce.com/exten...rts-alerts-pro
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det verkligen lagligt? Uppger ni för kunderna att ni kikar på deras korgar i erat avtal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Det är säkert helt lagligt, de har ju reggat sig och loggat in.
Ska titta över det och infoga det i avtalet ändå via nån svepande formulering om att lagra användar uppgifter och kontakta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Tänk på att folk medvetet kan lämna butiken för att få rabatt varje gång som en medveten strategi.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|