FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jäkla vad tråden spårade ut. Känslig fråga som vanligt. Kan säga att jag tillhör en av dom som totalt har misslyckats med affiliate. Slutsatsen jag har dragit är att om du ska få någon lönsamhet i det, så krävs en otrolig bred site med många besökare (flera miljoner sidvisningar/dygn). Då bör din ersättning ligga på runt en 1000$ dollar/dygn.
Då räknar jag på annonsering från affiliates som betalar per besökare som sett annonsen.. Drömmen fortsätter dock om att driva en site i den storleken och administrera annonserna för att trimma upp intäkterna! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
se7en: Det är långt ifrån vad som krävs.
Du behöver: - 1 st sajt i en attraktiv nisch, helst välarbetad med bra informativt innehåll eller en tjänst - 1-2 år innan du ser några massiva intäkter om du jobbar med SEO och är nybörjare - Alternativt startkapital till att betala för annonser för att få intäkter direkt - Bygga ett länknätverk som pushar upp denna sajt om du satsar på SEO - Tid och engagemang Gör om med ny webbplats osv. tills du har den intäkt du suktar efter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer helt och hållet med Wojt här även om det som han antyder finns lite olika vägar att gå. Att driva en väldigt bred sajt är bara en stor organisation som klarar av. Har man mindre kapital, både finansiellt och humant, så bör man nischa sig ganska ordentligt men samtidigt försöka hitta något unikt som det finns ett hyfsat stort allmänintresse för. Kan man sälja en tjänst så är det betydligt bättre än att satsa på affiliate-intäkter.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Dags att sluta sälja hembränt och satsa på afflite..................
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|