Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

rätt till ersättning eller inte?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-13, 22:20 #21
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Det vore kul med ett svar på frågorna som KristianE ställde till trådskaparen nabil.

Jag måste säga att personligen skulle jag nog också dra mig ur en affär om en avtalad tid är gjord och personen i fråga dyker upp 2 timmar senare utan att ha hört av sig tidigare och då kommer med en historia som nabil har gjort.

Jag har två skäl. För det första har mitt förtroende rubbats om ingen hör av sig och förklarar att en försening har inträffat. För det andra så kommer en person med alkoholproblem naturligtvis förneka onykterhet. Jag kan se det som så att anledningen till att man inte ringer och meddelar orsaken till föreseningen är att man helt enkelt inte vet om blodprovet på polisstationen kommer att visa för resultat. Man kan därmed inte ringa och säga att det kommer att uppstå en liten försening eftersom ett positivt blodbrov skulle innebära en längre försening. Således dyker man upp två timmar senare på grund av att den alkohol som mätare gav utslag på hann förbrännas innan blodprovet togs.

Nu är inte detta riktat till eller mot nabil. Så får nabil eller någon annan inte tolka det hela utan vad jag skrev ovan är ett resonemang som jag skulle kunna tänka mig att jag hade med mig själv om något liknande skulle inträffa för mig.

Det hela hade kanske räddats av ett samtal till kunden direkt. Nu vet jag ju inte om så har skett eller inte. För mig är det de två sakerna tillsammas som gör mig tveksam till ett samarbete. Det faller då in i ett mönster som är vanligt för folk med beroenden.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-14, 00:34 #22
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Xamda, du borde vid det här laget ha insett att man kan inte ta patrikweb på allvar =) Det går inte att diskutera med honom helt enkelt om man ska slippa argumentera mot hans bisarra kommentarer. Det här var väl dock bland hans mest korkade uttalanden.

För att återgå till ämnet. Jag tycker nog du bör tala med någon juridisk sakkunnig innan du går vidare. Tror dock det är högst tveksamt att du skulle få någon ersättning och rent personligen tycker jag inte heller du ska ha det. Det var otur helt enkelt och något som händer i extremt få fall. Det känns inte som en särskilt vettig kund som man vill ha ett långvarigt samarbete med heller om de inte kan godta en sådan ursäkt (du kunde ju alltid bett om skriftligt utlåtande från polisen).

Du borde kanske genast ha meddelat kunden dock.

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-14 klockan 00:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017