FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
I vissa e-postmeddelande jag får saknas åäö, det verkar som det är oformaterade meddelanden. Nu senast kom detta från coolstuff.se: Tack fr din order p CoolStuff.se! Är det någon jag kan ändra i Outlook 2007 eller vad? Och för er som hatar Bill Gates och hans inkomster så har jag redan länken till Mozilla Thunderbird så den behöver ni inte posta som lösning på min fråga... ![]() /Thomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena,
Jag har samma problem. Fast i mitt fall tror jag att det beror på någon konstig inställning hos webhotellet. Har inte pallat bry mig så jag är inte säker dock. (Anledningen till att jag tror att det är hotellet är att webmailen också är utan åäö) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror det är när man mailar utan att sätta korrekt teckenkodning. Jag har samma problem i mina webbutiker och har inte orkat fixa det. Verkar bara påverka folk som kör vissa OS och mailklienter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Yes, det är viktigt att man sätter rätt teckenkodning (även i subject vilket många glömmer). Har det inte gjorts rätt i den andra änden så kan du omöjligt få rätt på alla mail hos dig.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-15 klockan 23:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Senaste versionen av antivirusprogrammet AVG har den egengeten att den raderar åäö i subject-raden om den inte är rätt kodad. Det går att kringå detta. Välj i AVG8 Tools>Advanced Settings>E-mail scanner och ta bort bocken för Certify e-mail, så fungerar det sedan normalt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|