FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hejsan,
jag har alltid undrat hur det är möjligt att uppdatera seeds / leechers på en torrent fil? finns det någon länk som visar hur det går till? /mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hm, sparar en torrentfil verkligen sådan information?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tror det blev missförstånd,
menar bara ifall jag länkar till en torrent fil, hur kan jag då på sidan visa och uppdatera seeds/leechers ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu är jag inte så insatt, men du får väl informationen av trackern som du kanske kan fråga på något vis?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
verkar som om det har med trackerna att göra.
det är tydligen via trackerna som man får uppgifter om seeds/leechers.. vet dock inte riktigt hur det går till. någon där som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kräver en tracker enligt BitTorrent-protokollet.
Varje Torrent-klient rapporterar in sin statistik till trackern och sen är det upp till websiten att publicera data från trackern. Med tanke på hur många trackers det finns borde det väl bara vara att läsa specifikationen för BitTorrent? Jag kan inte programmera en rad och kan därför inte utveckla mer än så.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Typ så här är vanligast:
Kod:
$left=antal bytes som återstår av filen if ($left == 0) $type = "seeder = seeder +1"; else $type=" leecher = leecher +1"; sql("UPDATE torrent SET $type WHERE id = " . $torrent_id"); Torrent-klienten skickar regelbundet uppdateringar till trackern, bl.a. antal bytes. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för alla svar.
simon: jo men det är inte så jag menar att jag vill ha det. jag skulle t.ex. vilja länka till filmen "G-force" eller vad den nu heter. Är seeders/leechers 57/110 eller något annat så skulle jag vilja koppla till den trackern och hämta informationen. kan någon rekommendera någon PHP bittorrent klient? /mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
PHP är inte gjort för att användas för så minnesintensiva applikationer som Bittorrent är, klienten skulle äta upp det minnet som PHP är inställt för att använda.
Sedan är WN fel plats för att diskutera illegala aktiviteter, vilket du antyder till genom att nämna filmen G-Force. Senast redigerad av Jonas den 2009-09-01 klockan 10:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Senast redigerad av SimonP den 2009-09-01 klockan 10:58 |