FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
Jag är i behov av en jurist för ett framtida projekt, det rör sig om upphovsrätt. Har någon provat Gratisjuristerna? eller skall man satsa på en "riktig" jurist? Hittade även en online jurist för 250kr men de verkar mest skriva testamenten och sysslade inte med upphovsrätt.. hmm.. vad kostar det "normalt"? Senast jag var i kontakt med an jurist så var det MS som bussade dem på mig för att få en av mina domäner.. :-P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Brukar kosta mellan 1000-2000kr per timme beroende på vad det är för ärende. Skattejurister är dyrast enligt min erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
plbjuridik.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Konsultbyrån för Marknadsrätt www.marknadsratt.se såg till att vinna upphovsrättstvisten åt Kiaindex. Verkar vara väldigt duktiga, men säkert inte gratis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
mmm.. jag vill gärna inte betala en massa pengar då det är tveksamt att jag fullföljer detta projekt, jag har en dålig vana att komma på coola idéer, testa om jag klarar av att skapa det och sedan lägga ner innan det är helt färdigt. Det roliga är att testa om jag kan göra det sedan finns det massa tråkiga saker att koda som man vet att man kan göra men som är så jävla tråkigt att sitta o skriva.. Och så finns det ju en massa tråkiga saker som att koppla skiten till betallösningar, registrera mig för moms igen och sköta bokföring m.m.. Jag är usel på affärer ;-P
Får se om jag frågar en jurist.. kan ju kanske vara värt en 1000kr för att få frågan besvarad.. men jag befarar att det är en större fråga än jag tror.. heh.. vi får se, tack för svaren ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Anlita en riktig advokat som kostar från ca 2000 SEK och uppåt, det är oftare värt pengarna. men kolla referenserna och var tydlig vad du vill uppnå och vad det får kosta från början. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett tips kan vara att företagarna har juristrådgivning om man är medlem
|
|||