Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN på Vbulletin

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-01, 00:46 #191
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Har gett det ett tag for att smalta intrycken men tycker detta ar en ordentlig forsamring. Lagg tillbaka forsta sidan som den var sa blir det ju i alla fall lite battre.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-01, 07:14 #192
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag stör mig även på att när man går in på "Nya inlägg" eller "Dagens inlägg" så får man upp en cachad sökning. Hur ska man veta om det har skrivits något nytt om man får upp en cache som kanske är 10 minuter gammal?

Det kan ha skrivits något nytt, men man ser det inte. När man sedan kommer tillbaka några timmar senare kanske man missar det nya eftersom det skrevs efter att man senast var aktiv och därför tror systemet att det inte är nytt.

Det optimala skulle vara om systemet kommer ihåg det senaste lästa inlägget i varje tråd för varje användare. Då kan man läsa några av de inlägg som är olästa (men man är inte tvungen att läsa alla nya), och när man kommer tillbaka senare så är de olästa fortfarande markerade som olästa.
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Så funkar ju redan vbulletin: http://www.wn.se/search.php?do=getnew
Angående nya inlägg så kan man få fram samma cachade sökning (samma searchid) som tidigare även om man klickar på "nya inlägg" (om det har gått mindre än en viss tid antar jag). Det känns inte så betryggande om man vill vara säker på att det inte har skrivits något nytt inlägg de senaste minuterna.

När det gäller att komma ihåg vilka inlägg som är lästa så är det helt kass som det är nu. Är det så att vbulletin har bättre stöd för det, men att WN inte använder sig av det? Eller måste man som användare aktivera det någonstans?

Det hände nyss igen att efter att jag tagit mig lite tid (kanske 20 minuter) att skriva ett inlägg så var allt markerat som läst, trots att jag egentligen hade flera olästa trådar kvar. Motsatsen händer också; jag har läst allt, stänger webbläsaren, och sedan går in på WN igen efter en liten stund. Då är allt jag nyss läst markerat som oläst igen.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-01, 18:27 #193
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Är det ingen som ens försöker fixa buggar i nya WN?

Rullgardinsmenyerna hamnar fortfarande bakom annonserna vilket omöjliggör att se vad som står i menyalternativen.

Jag vill även se mina egna inlägg samlat i en lista, precis som i gamla systemet.

Jag har hittat en förbättring verkar det som och det är att nu kan man redigera egna inlägg under längre tid, än i gamla systemet, kunde gå in och redigera stavfel och lägga till ett stycke i ett inlägg jag skrev i går... Men det var ont om förbättringar må jag säga, detta var den första jag hittat....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-01, 18:50 #194
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Att posta nya inlägg går jävligt segt åt mig, eller är det bara jag?

Sen vill jag önska att ni återgår till vBulletins standard startsida, man får bättre överblick då.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-02, 14:52 #195
MRosensons avatar
MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare

MRosenson MRosenson är inte uppkopplad
Flitig postare
MRosensons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Isak Visa inlägg
Har gett det ett tag for att smalta intrycken men tycker detta ar en ordentlig forsamring. Lagg tillbaka forsta sidan som den var sa blir det ju i alla fall lite battre.
Samma här, har gett det ett tag. Men ser inte annat än försämringar, ursäkta, men måste vara ärlig.

Tidigare gick jag in hela dagarna, nu går jag in som bäst en gång om dagen.

Jag kan leva med det mesta, förutom att visa avatarer är gigantiska + som dom flesta andra, startsidan! Den jag tyckte om mest.

Ha de.
MRosenson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-02, 15:44 #196
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag är bara positiv.
Jag besöker bara http://www.wn.se/search.php?do=getnew och den funktionen fanns ju inte förut, vilket gjorde att jag besökte sidan mer sällan.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-02, 19:04 #197
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Tog ett par dagar att vänja sig, men nu ser det bra ut. Det som fortfarande är störande är de jättestora avatarerna som vissa medlemmar har, typ 300 pixlar i bredd, samt att meddelanden i den privata inkorgen som tidigare varit lästa har markerats som olästa.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-02, 20:31 #198
tap1ons avatar
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
tap1on tap1on är inte uppkopplad
Medlem
tap1ons avatar

Reg.datum: Aug 2009
Som Timofey säger, tog ett tag att vänja sig men nu tycker jag sidan är mycket bättre.
tap1on är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-03, 08:22 #199
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av SimonP Visa inlägg
Att posta nya inlägg går jävligt segt åt mig, eller är det bara jag?

Sen vill jag önska att ni återgår till vBulletins standard startsida, man får bättre överblick då.
Det är inte bara du som har problem med detta. Svårt att veda exakt vad som är fel, men loggar jag in från en dator får jag konskvent timeout på alla gånger jag försöker göra inlägg, ändra mina inställningar eller liknande. Detta trots ominstallation av Firefox.
(detta skrivs från en annan dator än min vanliga)
Det här leder till att jag i princip slutat skriva inlägg här. Om det i sig leder till ett bättre forum får andra bedöma.
Annars tycker jag de stora avatarerna ser för djävliga ut. Passar på ett forum för 12-åringar kanske. Men vi får väl vänta 5 år på nästa uppgradering.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-03, 16:41 #200
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Det är inte bara du som har problem med detta. Svårt att veda exakt vad som är fel, men loggar jag in från en dator får jag konskvent timeout på alla gånger jag försöker göra inlägg, ändra mina inställningar eller liknande.
Samma här. På den datorn jag använder oftast blir det ofta timeout när jag försöker posta (kanske om inlägget överstiger en viss storlek), och från en annan dator funkar det alltid. Så var det även i ett par månader innan bytet till vbulletin.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
awesome, bättre, nyheter, vbulletin, webmasternetwork, wn.se

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017