FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej
Håller på med en nätbutik/webbsida som ligger på www.babyborn.se Vad kan göras bättre tycker ni? Vad är bra? Vad är dåligt? Jag vill gärna ha förslag, synpunkter och tips på vad som kan göras bättre med utgångspunkt; KUND Alltså inget som har med kodning eller liknande att göra, utan skriv varför du skulle handla där....Eller varför du inte skulle handla där... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
På framsidan gillar jag inte hur märkets logga, bilden på vagnen och texten inte hör ihop på ett naturligt sätt. Blir ganska rörigt tycker jag.
Indelningen av barnvagnarna på märke tror jag förutsätter att kunden vet vad han söker. Nu är det dock inte så extremt mycket produkter så det fungerar i detta fallet, men skulle det vara ett 10-20 tal olika tillverkare tror jag hellre man skulle göra en annan indelning baserad på funktion eller pris i menyn. Leveranstiden tror jag avskräcker lite, så jag skulle skrivit en motivering till varför den är så lång och trycka på att det är därför ni kan hålla så låga priser eller liknande. Vid färgalternativ tycker jag inte det framgår helt vilken av bilderna som är vilken färg. Annars tycker jag produktsidorna är bra med många bilder och information. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag som kund tycker att namnet är lite för likt www.babybjorn.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför står det "KLICKA HÄR" överallt? Hade ju varit mycket bättre och naturligt om jag(som Kund) kunde klicka direkt på namnet, och gärna även på bilderna. Det blir även väldigt tajtigt när det står nästan överallt på sidan, minst 7 gånger i alla fall. Och det är ju dåligt ur borde användarvänlighet och SEO, med tanke på att skärmläsare och script endast ser länktexter som heter "KLICKA HÄR" utan att ha någon aning om vad det betyder. Eller vart de leder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad fyller "KLICKA HÄR" för funktion? Förutom att det är en stor text och försöker väcka uppmärksamhet? Och om du menar att det är för att personerna ska förstå var de ska klicka så finns det en bättre lösning. Nämligen att låta länkarna se ut som länkar ska göra. Med en annan färg och gärna understruken text.
Vad jag menade med SEO, är att förstå vad undersidorna handlar om. dvs google indexerar sidan http://www.babyborn.se/xtc/index.php?cPath=1 med länktexten "KLICKA HÄR" istället för "MODI COMBO CLASSIC". Nu är jag inte helt insatt i hur det ligger till. Men det borde ju helt klart vara bättre att få sidan associerad till "MODI COMBO..." än "KLICKA HÄR". Eller du kanske är ute efter att folk ska söka efter "klicka här" på google? Och en annan stor synpunkt är ur användarvänligheten och kanske framförallt personer med t.ex. synfel, när de surfar på din sida hittar deras skärmläsare 7 länkar, "KLICKA HÄR", "KLICKA HÄR", "KLICKA HÄR" ... och "KLICKA HÄR". Hur ska du personen veta vilken länk han ska klicka på? Nu kanske det inte är så stor marknad för dig som berörs. Men eftersom det inte är svårt för oss webbmasters att göra det bättre så förstår jag inte varför man motsätter sig det. Och för det sista så tycker jag själv det är fult när det står klicka här överallt. Men det är ju min personliga åsikt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Du har poäng i att det är klart bättre med de traditionella länkarna, likaså det med indexeringen faktiskt.. Jag får backa på den punkten och göra sidan vänligare så att säga. Något "KLICKA HÄR" skadar väl inte...men sju? ,ja du har en poäng... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ett barn på gång.... så jag är en ev. köpare.
1. När man ska köpa en "Teutonia mistral Sports 05" och ska välja färger så är det bara nummer. Man kan kolla på en display vilka färgerna är men sedan måste man välja i en lista det är lite osäkert borde stå tex. 2270 Blå och röd. 2. När man tittar på färgerna och/eller hjulen så borde man kunna klicka på en färg och sedan stängs rutan och färgen blir vald med automatik. 3. När man har valt färg och gått till kassan så borde det vara rätt färg på vagnen man ser. 4. Tvättråd borde stå under Helpdesk menyn istället för information 5. När man tittar på en vagn borde jag få alternativ på produkter som passar till den. Tex. Vilken liggdel som passar o.s.v. 6. Under Kundkategori så står det "Du är en Besökare", det låter lite negativt. (du är bara en av våra besökare) har inget förslag på vad det borde stå istället. P.S. har WN personer rabatt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bra och koncisa synpunkter om än tekniskt "avancerade" ![]() Vad gäller specifik WN-rabatt så visst, men kanske inte nu när vi redan har prissänkt vissa varor - PM:a mig din e-postadress så skickar jag en rabattkod till dig som du kan använda när det börjar bli dags.. Inom väldigt kort kommer Teutonias och Quinnys 06 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|